• Maria b

Softlan

Jag har köpt länge softlan sköljmedel hos araberna,man får 4 st för 67 kr 750g.Nu var jag på city gross och såg att dom har 1 1/2 l softlan,ok jag köpte den.Vilken skillnad det var i doft på den lilla softlan blå och den stora softlan blå.Tror araberna köper från tyskland och city gross svensk.Den svenska softlan doftar godare än den tyska,men så har dom inte alla dofter som araberna.Jag köpte en jättgod som dofta apelsin/citrus.Sökt den men hittar den inte.

Varför kan de svenska butikerna inte utöka doftskalan på softlan,de har bara 2 dofter blå och äpple.De andra som är 500 g är dyrare och är i mer speciell doft,men för en storfamilj är det inte att tänka på.

Jag köper dock alltid omo från araberna,kostar ca 179 kr för 7 kg.Man behöver inte ta så mycket tvättmedel i.äcker i ca 2 1/2 månad för mej.Men varför envisas svenska butiker att alltid ha de små kompakta tvättmedel,dom räcker kanske 3 ggr för mej sen är den slut.Minns då ajax fanns och den var stor då.Comfort sköljmedel och ajax tvättmedel gav en underbar doft i kläderna länge.

Minns då äppeldoften i både skölj och tvätt medel kom ut,sprang omkring i skolan och doftade äpplen

• Svar på tråden Softlan
  • Sapato

Fast meningen med de små koncentrerade är väl att man inte behöver lika mycket

Svar på tråden Softlan