• ooemilyoo

statisk klänning

Hej alla! Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna. Men i alla fall har köpt en jätte fin klänning till 50 års festen nästa helg, men det slickar sig mot kroppen å jag får panik, vill inte ha någon underklänning till den för de kommer bara se dumt ut:( Något med ett bra husmans tips? Tack på förhand:)

• Svar på tråden statisk klänning
  • La Lola

har du tvättat den?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • ooemilyoo

Nä, den e svart i typ silkestyg, rädd den ska bli fläckig av tvättmedlet, men skulle dock kunna tvätta den i flytande, funkar det då?:)

• La Lola
    ooemilyoo skrev 2012-06-01 06:46:42 följande:
    Nä, den e svart i typ silkestyg, rädd den ska bli fläckig av tvättmedlet, men skulle dock kunna tvätta den i flytande, funkar det då?:)
    Jag har ingen aning om vad som är bäst när det gäller tvättmedel....men jag tänkte att den kanske blir bättre med sköljmedel när du tvättar den.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Troysan

Ett annat tips är att få till närmaste zoobutik. Där kan du hitta antistatspray till katter och hundar. Spraya försiktigt och på en bits avstånd så får du inga fuktfläckar. Krävs bara en liten dusch.

• eulalian

Det jag alltid gör när kläder slickas åt huden är att smörja in mej med lotion :) då går det över direkt! Och bra för huden ;) testa! :)

Svar på tråden statisk klänning