Visst är det härligt med goa och glada tjejer, så min dotter också.
Vi ska göra en Emg-ENeG undersökning om cirka två veckor, vidare har jag förstått det som att hon ska göra muskelbiopsi och någon röntgen.
Har du träffat barn med denna sjukdom som inte är väldigt påverkade? Jag tycker min dotter verkar för opåverkad för att ha denna sjukdom.
Min dotter har:
Normal generell begåvning
Grav språkstörning
Något som går utanför språkstörningen, förmodligen någon "hjärnskada" som gör att hon har vårt att generalisera ect. (Minns inte vad de sa)
Autisktiska drag
Hennes exkutiva funktioner är väldigt nedsatt
Dyxpraxi
Perceptionssvårigheter gällande känsel, ljud och ljus- inte extremt
Muskelsvaghet- men inte extremt
Generell överrörlighet
Ofta värk i kroppen
Muskulär uttröttbarhet- inte kraftig, men ändå så att hon har svårt att orka en hel dag utan att vila. Den uttröttbarhet blir också ofta väldigt påverkad vid infektioner och värme.
Återkommande muskelfästinflammationer
Infektionskänslig
Astma
Väldigt torr och skör hud
Uppfödningssvårigheter- hade sond som liten, nu äter hon selektivt och får tillskott av näringsdrycker. Växer absolut inte bra. Inte gått upp ett gram på ett år, till och med har hon backat 3 hg. På tre år har hon gått upp 1 1/2 kg
Sår i slemhinnor som kommer i vad vi tolkar som skov
Gastroesofagal reflux
Feber utan anledning i bland
Kanske glömt något nu.
Förstår att det kanske låter mycket när man radar upp det, och visst har hon en "problematik", men jag tycker ändå att hon inte är "så" påverkad som det jag läst på socialstyrelsen ect. Finns det något barn du mött som låter som min dotter?
Tack för dina svar!