Du som jobbar som sjuksköterska, vad är din timlön?
Det är väl olika för alla men vad ligger DIN timlön på ?
hur många år har du jobbat?
Var i landet jobbar du?
Vad är det för ob?
Det är väl olika för alla men vad ligger DIN timlön på ?
hur många år har du jobbat?
Var i landet jobbar du?
Vad är det för ob?
Min timlön är 155 kr. Ob är ju olika beroende på om det är helg, kväll, natt osv.. Jobbar i mellersta Sverige och har varit klar i 2 år. Ska löneförhandla snart och vet att jag kommer få en liten höjning iaf
Senaste anställning var för ca tre år sedan med en timlön på 159 kr/h, detta var ett bemanningsföretag i Västra Götland. OB ersättning utöver detta. Erfarenhet då var nästan 2,5 år.
ok tack för era svar, det låter ju inte sååå lite iallafall eller har jag fel? :p om det finns någon mer som vill dela med sig vore det snällt vill få en uppfattning om hur pass "dåligt" betalt det verkligen är, oavsett vad ska jag utbilda mig till det men vill ha en liten aning om vad jag kan komma att tjäna. Förstår att det är olika över hela landet och var exakt man jobbar osv men ungefär iallafall.
Räkna med en ingångslön på ca 21000-24000 kronor/månad exkl. OB för en heltid beroende på vart i landet och om det är privat eller offentlig sektor..
Enklast är att ringa vårdförbundet och få ut lönestatistik...
230kr/tim exkl semesterersättning. Jobbar åt ett bemaningsföretag i Sverige. (Hoppar in där det behövs folk) Har jobbat i 4 år.
Härligt för dej GuldNougat! :p Fick löneökning idag. Men vet inte vad det blir i timlön då jag har månadslön.. Orkar inte räkna ;)