• Elsa 075

0101185656 Vem ringer????

Detta nummer jag har gogglat och letat överallt ringer mig hela tiden när jag ringer upp är det ingen som svarar
    vart kommer man hur stoppar jag dettta??

MvH utråkad på detta nummer?

hjälp mig någon

• Svar på tråden 0101185656 Vem ringer????
  • cloudberry79

Försäkringskassan eller arbetsförmedlingen typ (säkert andra myndigheter också), de har gått över till 010-nummer. Har du kontakt med någon myndighet som kan tänkas behöva få tag på dig?

Sur, grinig och på smällen.
  • sallybuse

Du kan prova att ringa dit telebolag som du har din telefon i.Inte så bra att ringa upp nr de kan kosta mycket pengar,

• sasso78

010 är till arbetsförmedlingen. Alla arbetsförmedlare har 010 i riksnummret i hela sverige.

• Elsa 075

Hej
    Jag ringde ditt igen, kom inte fram lämnde ett medelande.
    Mysko

tack för alla svar, nu ringde jag från hem telefon så jag hoppas det inte blev dyrt.

• sallybuse

De kan bli dyrt en då.finns ju många som har ringt tillbaka på ett nr och de kan kosta flera tusen.Så ring inte dit igen.Stäng av din telefon eller ring dit telefonbolag.Så kan dom nog kolla vad de är för nr som ringer dig.

• Elsa 075

ja f-n varför ringde jag..kan man ringa telia?
    är det ni menar?

• Sweet life

Men för i hell! Sluta vara så j*vla hysteriska och ta reda på lite fakta innan ni börjar skrika om dyra nummer!!

010-nummer tillhör en nummerserie som användes när NMT-mobilnätet användes på 90-talet. Det har nu tagits i bruk igen efter att ha legat i karantän och används främst hos företag och statliga myndigheter med mobila växlar såsom försäkringskassan, arbetsförmedlingen osv.

Min bror jobbar på ett bolag i Stockholm och till han finns ett 010-nummer. På samma sätt som att man inom Uppsala kommun ringer ett 018 nummer och kommer till kommuntjänstemannens mobiltelefon!

Så nej, det är inget lurnummer. För att det ska vara ett sånt krävs ett utländskt landsummer först!

• Elsa 075

Hej
    ringde ditt på min mobil och jo det sluckades alla min pengar så jag tror det är lureri nummer :( f-n också...

Svar på tråden 0101185656 Vem ringer????