Förra sommaren åtminstone, när sonen var drygt ett år, så gick han oftast utan badbyxor på stranden. Han fick dock ofta ha en t-shirt på sig mot solen. Han gillar inte sina badbyxor direkt och sedan så... ja, det kanske finns pedofiler, men andelen sådana som tar kort på barn i hemlighet och sådant är nog ganska liten. I synnerhet sådana som tar kort på ettåringar. Nu när det varit fint väder här på våren och han badat i pool på gården eller i trädgården så har han både haft badbyxor och varit utan. Ofta vägrar han badbyxor, så då blir det ju att han får vara naken helt enkelt. Den enda nackdelen jag ser med det är att de flesta han brukar bada med här i området är lite äldre flickor och de blir så väldigt fnittriga när han är naken. Haha.
Men ja... nej, pedofiler skrämmer mig inte direkt. Däremot kanske jag köper några Little swimmers nu i sommar (eftersom han som sagt ogillar sina badbyxor) som han kan ha ibland på stranden eftersom jag inte vill att han ställer sig och bajsar i vattenbrynet eller något. Risken för det är väl vad som gör att jag gärna ser att han har badbyxor ibland.