• NathalieRobin

Konstigt med Nomy till en kille?

Hej! På söndag ska han komma ut men han kom för sex veckor sen kom han och har fortfarande inget namn. Helst hade jag viljat ha Tyrone som namn men vad tycker ni om Nomy?

• Svar på tråden Konstigt med Nomy till en kille?
  • Persimon

Tyvärr jag tycker Nomy är fult och för likt Noomi. Tyrone var inte heller vackert. Jag får bara negativa associationer när jag tänker på Nomy och Tyrone.

• Mynta

Jag tycker att det är fult och konstigt.

• katalysator

Nomy låter som ett djurnamn tycker jag, något jag kanske skulle kalla en hund eller ett marsvin för. Så jag röstar nej Glad

• Twiist3d

Båda namnen är otroligt fula.
    Tyrone låter som en ung, mörkhyad, homosexuell man.
    Fördomar, men ja.

If someone's trying to bring you down, it only means that you're above them.
  • Linda1976
    Twiist3d skrev 2012-06-01 14:46:45 följande:
    Båda namnen är otroligt fula.
    Tyrone låter som en ung, mörkhyad, homosexuell man.
    Fördomar, men ja.
    Kunde inte skrivit det bättre själv. Fruktansvärda namn båda två. 
    nailorama.blogspot.com/ -ytligt intressant färgglatt
  • emmak

Fruktansvärt fult. Båda två faktiskt.

• Ståaldrigstill

Inte så vidare fint något av dem tyvärr.Konstigare har jag hört dock. Ni ska välja ett namn ni gillar och som passar er son. Min ena unge har ett namn som folk inte verkar gilla något vidare. I gengäld är han relativt ensam om det och vi valde det såklart för att vi tyckte det var finast. Tror inte att det är ett namn han kommer lida av att ha bortsett från att alla kommer påpeka att det låter som ett flicknamn. Folk heter ju lite vadsomhelst nu förtiden. Tycker inte att det faller inom kategorin "alldeles för krystat och hittepå". Tyrone är det sämre av de två.

• Louella

Ledsen men måste hålla med föregående talare, namnen är riktigt, riktigt fula. Och nomy låter definitivt som ett flicknamn.

• La Lola

Oj....verkligen.....oj......jag tycker att båda namnen var hemska men Nomy var ju värst.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Konstigt med Nomy till en kille?