• mliabel

Varför kräks jag i v.38?

En gång i v.36 vaknade jag på natten och mådde rejält illa. Trodde jag skulle kräkas men lyckades undvika det. På morgonen var det borta, kände mig bara öm i magsäcken, som när man har haft magsjuka. Nu är jag i v.38 och vaknade i natt av samma illamående men nu kräktes jag tre gånger. Mådde bättre efter det och mår bra idag. Vad kommer det här ifrån? Jag sover en del på rygg och också halvt på mage, kan det ha något med det att göra?

• Svar på tråden Varför kräks jag i v.38?
  • Rackarn

Hm ingen aning. De kan väl inte vara bebisen som ligger och sparkar på magen på något sätt? Nää så kan de kanske inte vara. Ring och kolla med barnmorskan Glad

• CT0310

Ring 1177 & fråga :)

To wish you were someone else is to waste the person you are
  • nile10

Vette fan! Jag spydde av utmattning för ett par dagar sedan. Tror att de var det iaf!
    Är gravid i vecka 35+ hade handlat 2 matkassar med dottern 2år. Helt plötsligt hade inte min dotter några ben utan tyckte minsann att jag skulle bära henne i matkassarna. Efter jag bärt in allt mådde jag illa i ca 20 min sen kräktes jag en gång.

• 2012

Kroppen reagerar väldigt irrationellt inför förlossning. Jag känner flera som trott att de haft magsjuka sent i graviditeten, men sedan har det visat sig att det varit start på förlossningen.

Själv kräktes jag under förlossningen vid mitt första barn och mådde väldigt illa vid mitt andra barns förlossning. Det kom väldigt plötsligt och försvann väldigt plötsligt. Kanske trycker barnet till på någon nerv någonstans?

• mliabel

Hmm finns många teorier. Det enda min barnmorska sa var att illamåendet kan komma tillbaka senare i graviditeten. Precis som man mår illa i början av graviditeten. Men det här är helt annorlunda tycker jag. Att bara vakna nån gång ibland på nätterna och kräkas är inte alls som ett ihållande morgonillamående, utan att kräkas.

Svar på tråden Varför kräks jag i v.38?