Restaurangtips för stockholm?
Hej!
Jag och min sambo ska åka till Stockholm om några veckor för att fria min födelsedag.
Vi ska gå ut och äta men frågan är vart?
Någon som har något bra tips på bra restauranger?
Hej!
Jag och min sambo ska åka till Stockholm om några veckor för att fria min födelsedag.
Vi ska gå ut och äta men frågan är vart?
Någon som har något bra tips på bra restauranger?
Ja det finns ju hur mycket som helst att välja på. Vilken inriktning hade ni tänkt er?
Faros på söder! Deras lamm i dragonsås är att dö lite för.
Beirut cafe har stans bästa libanesiska mat. :)
Vad för sorts mat? Vilken prisklass? Mysig mellanprisare, bord måste bokad, Chez Betty Lyxigare, avsnakningsmeny på Lux el Fredsgatzn 12 Mitt i smeten, Sturehof eller Riche
Men oj, det hör med radmatning funkade inte i min telefon, hoppas du kan läsa vad jag skrivit ts.
Vi gillar kött båda två, så någon bra köttrestaurang kanske.
Sen skulle det även var kul med någon annorlunda restaurang, som är lite mer än bara vita dukar men ni får även ge tips på sådana restauranger med :)
Finns det något ställe som man tex grillar maten vid bordet på varma stenar ( hoppas ni förstår vad jag menar) eller liknande?
Grill! Boka bord i god tid.
Det är mysig miljö, mycket fokus på kött.
Www.alltomstockholm.se Där kan du söka efter stadsdel, prisklass, typ av kök och kan läsa tips på restauranger och aktiviteter i olika artiklar.
Restaurang Kamarina på södermalm är så himla bra, vi äter alltid en lyxplanka där,dvs oxfile med bearnaisesås och potatismos, dom har ett stort urval av kött samt grekisk mat. Gå dit ni kommer inte bli besvikna
Tack för tipsen :)
Aquavit grill
hela inlägget med beskrivning försvann men tipset var i alla fall aquavit grill och raw bar på Clarion sign.
Nyagatan Patagonia på Högbergsgtan har riktigt bra mat. Verkligen kvalitet på köttet. Sedan gillar jag Garlic and Shots på Folkungagatan. Där åt jag en biff som är den godaste köttbit jag någonsin ätit. Soldaten Svejk är också bra. Där rekommenderas schnitzeln. Gillar man japanskt är det Blue light Yokohama. De har japansk mat på riktigt. Inte bara kvarterets sushihak. Bra skaldjur finns på Pontus Seafood Bar.