Någon som äter klomipramin?
Tips och snack önskas om detta? läkemedel mot PÅ och depp.
Tips och snack önskas om detta? läkemedel mot PÅ och depp.
eller anafranil?
Jag åt den för något år sedan. Gick bra tycker jag. Jag minns att jag svettades mer än normalt och mer än med andra antidep. Och blev lite ljuskänslig i solen. Annars gick det bra. Testade den för att se om mina tvångstankar blev bättre. Anafranil ska annars vara riktigt effektiv mot depression. Kanske inget man får recept på första gången man behöver antidepressiv. Värd att testas.
Hej, så här, anafranil var en av de första medicinerna som kom mot deppression och som testades mot panikångest i slutet av 80-talet. Jag blev väldigt hjälpt av det, åt 25 mg om dagen och paniken försvann och jag kände mig stark och mådde bra,. Trappade ner successivt, men kände att då vi har det i släkten med dålig seretonin-nivå, så åt jag det på underhållsdos i många många år. Nu äter jag det 10 mg - och har för någon vecka sedan fått en rejäl svacka i livet, dels pga för mycket privat, men också för att jag är deppressivt lagd.
Jag funderar om jag kan höja den till 15 - 20 mg?
På 10 mg får jag inga biverkningar, kanske lite svettningar på natten.
Hur mkt åt du?
Puffar
Oj, hur mycket åt jag? Har för mig att det var 20 mg. Men det låter klokt att höja dosen om du nu mår sämre men prata först med din läkare.
Tack!
Har höjt till 15 mg långsamt nu. Någon mer som äter?
Puff!