• Mästaren

    Vilka fördomar väcker det nick och den avatar en person har valt?

    Nick + Avatar, bara nick, bara avatar, potentiellt scenario med ett annat nick eller annan avatar. 

    Tanken är alltså att ni ska skriva om detta på personer i den här tråden. Hypotetiska scenarion kan också vara intressanta. 

          

  • Svar på tråden Vilka fördomar väcker det nick och den avatar en person har valt?
  • Mynta

    Mästaren - Hyfsat androgyn kvinna, 35+, inga barn (frivilligt eller inte låter jag vara osagt), bor i lägenhet i stor stad med sambo, akademiker som läser facklitteratur istället för skvallertidningar och deckare.

  • Mästaren
    Mynta skrev 2012-06-01 22:26:18 följande:
    Mästaren - Hyfsat androgyn kvinna, 35+, inga barn (frivilligt eller inte låter jag vara osagt), bor i lägenhet i stor stad med sambo, akademiker som läser facklitteratur istället för skvallertidningar och deckare.

    Inget av påståendena stämmer till 100% men de flesta är ganska nära ändå.

    Mynta: Kvinna snart 30, har en liten trädgård med altan som är hennes stora stolthet för där sitter de ljumma sommarkvällar med gästerna och sippar drinkar långt in på småtimmarna. Älskar att vara ute i trädgården och påta i rabatterna, med stor ångest har hon avlägsnat all tagetes!

    Stickkontakt: Är 24 år gammal och också kvinna, ser sig inte riktigt som stadgad men sanningen är att det är år sedan hon ens sneglade på en annan man än den som på något sätt började bo i hennes lägenhet. Hon är praktisk och hånar ömsint sin sambo för att han inte är det, egentligen trivs hon bra med det -han gör ju fantastiska äppelmuffins!
  • Enter Sandman

    Virriga Vera ger mig associationen av en glad och vänlig människa, men kanske något disträ.

    Vad ger mitt nick för associationer?  

  • Mästaren
    J a d e d skrev 2012-06-01 22:28:06 följande:
    *funderar på att återta tuttavatar*

    Har en väletablerad internetidentitet, gillar smycken, är kvinna med en svårdefinierbar ålder men över 25 och under 40.
  • stickkontakt
    Mästaren skrev 2012-06-01 22:36:05 följande:
    Stickkontakt: Är 24 år gammal och också kvinna, ser sig inte riktigt som stadgad men sanningen är att det är år sedan hon ens sneglade på en annan man än den som på något sätt började bo i hennes lägenhet. Hon är praktisk och hånar ömsint sin sambo för att han inte är det, egentligen trivs hon bra med det -han gör ju fantastiska äppelmuffins!
    Inte helt fel. Är 26 år och väldigt stadgad. Har haft samma pojkvän/sambo/man sen tonåren. Jag är väldigt praktisk, mycket mer så än min man som jag mycket riktigt kan håna lite ibland. Men jag vill inte veta hur hans äppelmuffins smakar, det brukar inte sluta bra när han bakar.
  • J  a  d  e  d
    Mästaren skrev 2012-06-01 22:47:19 följande:

    Har en väletablerad internetidentitet, gillar smycken, är kvinna med en svårdefinierbar ålder men över 25 och under 40.
    Du skjuter både skarpt och träffsäkert- som vanligt.

    Hmm angående dig då, du är fortfarande lite svåråtkomlig men det är precis så du vill ha det, i övrigt högutbildad kvinna över 35-strecket, har en förkärlek till ord vilket är lätt att förstå, ombytlig, hög integritet, något av en leverare av one-liners men ofta dock ej alltid som sagt riktigt skarpa sådana.
    Förmodligen mycket snällare i verkligheten än vad man kan tro.

     
    Jeddan
Svar på tråden Vilka fördomar väcker det nick och den avatar en person har valt?