Barnstol med bord
Till första barnet köpte vi in en IKEA Antilop som vi "bara skulle ha tills vi flyttar". Nu är sonen 2 år och den här fula plaststolen är det bästa vi haft.
Varför?
Bordet!
Redan från att han var liten trivdes han väl och därför kunde vi flytta runt stolen ibland. Han satt gärna i stolen och målade/åt något/plockade med mynt/byggde med duplo eller liknande på bordet. Då kunde jag ta en dusch, eller liknande. Det har dessutom gjort att vårt fina matsalsbord fortfarande är fint, eftersom hans ät/kladd/lek/målande har skett på platsbordet istället för på det riktiga bordet. Att han dessutom fortfarande gärna sitter i den är ju väldigt skönt, eftersom jag då vet var jag har honom (tills han ber att få komma upp och jag har 5 sekunder på mig innan han börjar klättra..)
Nu ska vi snart få andra barnet och nu ska vi baske mig ta tag i att köpa både en hög stol till äldsta barnet och snart en ny barnstol till lill-skrutten.
Jag gillar Baby dan från danchair. Trip trapp har lite för hårda och raka former för min smak, men är ju ändå snygg och stilren. Så jag är på jakt efter något lite klassiskt, snyggt, gärna i trä. Men det finns inga alternativ: det MÅSTE finnas ett bord till!
Så: har ni några tips?
Snygga trästolar med bord? Eller några andra bra tips?
Tack på förhand!