När går smärtan över efter operation av visdomstand??+
Jag opererade ut min visdomstand i måndags kväll. Det tog två timmar, den gick sönder och det gick inte att få tag i den. Till slut fick hon skära upp tandköttet för att kunna få ut den. Jag har nu 5-6 stygn. Jag drog även ut den ovanför i överkäken, vilket gick på 10 sekunder...
Dagen efter var helt ok. Men på onsdagen (andra dagen) vaknade jag med en liten svullnad och jag tycker att värken håller i sig på en hög nivå sedan dess. Jag har ökat intaget av Alvedon för varje dag. Nu har jag även börjat varva med Ipren.
Jag äter penicillin sedan ingreppet (Kåvepenin) så det borde inte vara någon infektion. Och svullnaden är inte överdrivet stor utan knappt märkbar för någon som inte känner mig...
Någon som varit med om liknande "operation"? Hur länge ska man ha så här ont? Klarar mig verkligen inte uran smärtstillande och jag tycker inte värken avtar för varje dag som det borde...
Känns så osunt att äta alla dessa piller. Kan tillägga att det smakar inte gott i munnen heller. Mår så illa av det. Men som sagt någon infektion borde det ju inte vara pga penicillinet och jag sköljer med antibakteriell munskölj ett par gånger om dagen...
Är detnormalt? Har svårt att stå ut med detta...