• Pippina

Var i Nacka ska vi bo?

Halloj alla nackabor eller ni som har lite koll!

Vi vill flytta till Nacka då jag tycker det verkar fint med nära till vatten och natur.

Men jag har inte så stor koll på var man ska bo? Vi har tänkt oss ett radhus. 

Har lite krav också...

1. Bra barnomsorg, nära till skola och förskola.
    2. Lugnt område, inget bus och bråk.
    3. Högst 30 min med buss till Slussen.

Stort tack på förhand! 

• Svar på tråden Var i Nacka ska vi bo?
  • Free Spirit Free Love

När det kommer till nacka så är det lite beroende på vilken budget ni har och hur mycket ni vill lägga på erat radhus eller hus! 

Men saltsjö-duvnäs är ett trevligt ställe, nära till både sjö och hav, lugnt familje område med många trevliga barnfamiljer och flera olika skolor och dagis att välja på! Det tar 13 min med saltsjöbanan och ca 20 med bussen till slussen. Storängen är ett annat härligt område, vet dock inte hur många radhus dessa 2 områden har... mest villor. 

Men annars finns även duvnäs utskog och saltängen. Jag älskar nacka, bodde där under en del av min uppväxt, och skulle absolut kunna tänka mig att flytta tilbaka!

• jagvetbäst

Orminge är fint, har kompisar som bor på Månskensberget i radhus. Supernice!
    För en lite mindre budget finns det fina radhus i Fisksätra, Fiskarhöjden.

• Pippina

Tack för svar ni båda!

Saltsjö-Duvnäs verkar jättefint, ska spana lite mer där.

Både Orminge och Fisksätra har jag hört ska vara lite stökigt, men det kanske bara är knäppa rykten? 

• Morcheeba

Orminge och fisksätra är lite stökiga generellt sett, men det finns jättefina områden runt omkring som är helt okej. Om ni är ute efter ett radhus skulle jag rekommendera "svampområdet". Vad det heter på riktigt är jag osäker på, men kolla upp tryffelvägen och alla vägar i samma område. Fula hus utanpå, men välplanerade inuti. Jättenära skola och dagis, samt grönområde och motionsspår.

Svar på tråden Var i Nacka ska vi bo?