• Anonym

kär i kollega, båda upptagna

Ok, jag ska försöka skriva så kortfattat jag kan. Jag har pojkvän sen 6 år tillbaka, varit sambo 3 år. Jag är 26, han 27. Trivs i förhållandet, men känner att vi kanske börjar växa ifrån varandra. Vi bråkar ganska ofta pga att vi är så otroligt dåliga på att kommunicera med varandra. Självklart har jag grubblat över om vi kanske borde gå vidare var och en för sig, men det är så svårt för innerst inne älskar vi ju varandra! För 1 år den började jag nytt jobb och fickupp ögonen för en jättefin och charmig kollega. Men han har sambo och barn och är 40 år så jag la ner mina tankar på honom omgående. Tittar lite på honom i smyg men inte mer än så. För 1 mån sen hade vi personslfest och vi flirtade hela kvällen. Sen blev jag så full så jag inget minne mellan 23 och 03 (jag vet, väldigt omoget och oansvarigt. När minnet kommer tillbaka vet jag att vi pussades och sedan hade sex. Fått veta sv honom efteråt att vi fann varandra redan kl 23 då vi pussades på en toalett. Måste tillägga att jag aldrig tidigare varit otrogen, tycker att otrogna är svin och trodde aldrig jag skulle kunna leva med att ha varit det. Men efter detta mailar vi varje dag och har lunchst 1 gång ihop och 1 gång varit ute och tagit ett par öl efter jobbet. Han säger så fina saker, att han alltid tittar på mig i smyg och är jätteattraherad av mig. Jag är sjukt tänd på honom också vilket jag sagt. Båda tycker att det är som elektricitet mellan oss, på jobbet går vi omvägar för att inte riskera att möta varandra etc. Vi känner oss som 14 år. I slutet av kvällen vi drack öl slutade det med att vi hånglade. Jag KAN INTE stå emot, dras till honom så det är sjukt! Hur ska man gå vidare nu? Jag tänker på honom jämt så förstår att jag bör lämna min sambo. Men tänk om min kollega vill stanna i sitt? Tänk om det bara är en förälskelse som snart går över? Ville kanske mest skriva av mig och få lite input. Kanske någon som varit i en liknande situation? Ska tillägga att det 99% av gångerna är han som tar initiativ till kontakt med mig, men det gör ju inte mig till en bättre människa på något sätt. Hjälp?

• Svar på tråden kär i kollega, båda upptagna
  • Simon 681

Din sambo förtjänar att också kunna gå vidare, det verkar som om du redan tagit dte beslutet.

• Anonym

Ja,jag tror inte man kan bli kär i någon annan,om man har det bra hemma.

• Anonym (fia)

Jag känner igen mig! Förutom att det är ombytta roller här, det är jag som har man och barn och kollegan som "bara" har flickvän...
    Och vi har inte gjort något mer än flirtat men jag tänker på honom typ hela tiden och längtar till jobbet så vi kan ses. Jag märker ju hur vi dras till varandra. Än har vi inte haft personalfest, men vi ska ha om tre veckor. Jag längtar dit men ändå vet jag att jag egentligen inte borde. Jag vet att det verkligen skulle kunna hända något där under alkoholens inverkan. Och jag både vill det men ändå inte!!!

I ditt fall tycker jag att du ska avsluta med din pojkvän och se vart det här leder. Även om inte din kollega vill lämna sin familj för sig så har du iallafall tagit ett steg som antagligen var på väg att tas iallafall. 

• Anonym (blicken)

hmm. Jag é oxå kär i en tjej/kollega. Jag tänker på henne hela tiden. Ser bara henne, vil krama henne o pussa hennes vackra ögon.. Vill skrika jag älskar dig men det går inte..hon é upptagen.. That's it

• Anonym (fia)
    Anonym (blicken) skrev 2012-06-02 15:28:27 följande:
    hmm. Jag é oxå kär i en tjej/kollega. Jag tänker på henne hela tiden. Ser bara henne, vil krama henne o pussa hennes vackra ögon.. Vill skrika jag älskar dig men det går inte..hon é upptagen.. That's it

Vet du hur hon känner? Har ni "gjort nåt" eller flirtat eller så?
  • Anonym (Tror)
    Anonym skrev 2012-06-02 14:23:18 följande:
    Ja,jag tror inte man kan bli kär i någon annan,om man har det bra hemma.

Men det tror jag att man kan bli. Perfekt hemma har man det väl aldrig, men förälskelser kan slå till när man minst anar det, så det är nog bra att stanna upp lite och tänka efter vad man egentligen vill, vad som är värt mest. Ts uttrycker oro över att kollegan kanske inte vill lämna sin familj. Betyder det att du i så fall skulle ha kvar din sambo som andrahandsalternativ? Jag tycker att du ska tänka igenom ditt och din sambos förhållande ordentligt, och är det inte värt att rädda så kanske du ska lämna honom utan att först se till att ha garantin att någon står och fångar upp dig.
  • Anonym (blicken)
    Anonym (fia) skrev 2012-06-02 16:58:45 följande:
    Vet du hur hon känner? Har ni "gjort nåt" eller flirtat eller så?

Vi Har flörtat o tittar vi på varandra med en sån jag vill ha dig blick ibland med ett leende.. Längtar till på måndag morgon.. saknar henne mckt.
  • Anonym (fia)
    Anonym (blicken) skrev 2012-06-02 17:12:57 följande:
    Vi Har flörtat o tittar vi på varandra med en sån jag vill ha dig blick ibland med ett leende.. Längtar till på måndag morgon.. saknar henne mckt.

Låter som min situation då. Jobbar ni ihop varje dag? Jag träffar min "flirt" ca tre dagar i veckan då vi jobbar på olika sektioner. Längtar till dessa dagar hela tiden...
  • Anonym (blicken)
    Anonym (fia) skrev 2012-06-02 17:44:08 följande:
    Låter som min situation då. Jobbar ni ihop varje dag? Jag träffar min "flirt" ca tre dagar i veckan då vi jobbar på olika sektioner. Längtar till dessa dagar hela tiden...

Haha samma sak här. Jobbar på olika avdelningar. Finns ingen bättre än hon. Finns ingen komplimang som inte passar in på henne. Ibland tänker jag kanske vore det bra att jag byter jobb..

Älskar hennes blåa ögon
Svar på tråden kär i kollega, båda upptagna