Hjälp!! Nyfödd med magproblem
Hej! Jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig så hoppas någon läser detta och kan ge mig något tips. Vi fick vår lilla sötnos den 12e maj 2012 så hon är idag 3 veckor gammal:) hon är världens finaste men tyvärr har hon fått magont dem senaste 14 dagarna. Från början bajsade hon mycket, ca 3-4 gr om dagen och vi fick byta konstant kändes det som!
Men nu har det vänt och hon bajsar knappt. Hon ligger och kvider på nätterna. Hon trycker o trycker och ibland kommer det en liten fis eller två. Vi gav henne ersättning + ammade var 3e tim för hon var 3 v för tidig. Nu helammar jag eftersom jag har fått för mig att det kanske var ersättningen som fick hennes mage att göra uppror. Vi gav henne först sempers ersättning och sedan Nan, men nu har vi slutat med det som sagt. Jag har handlat sempers magdroppar, minifom och pysventil, försökt med vasselin+ temp för att få igång magen och få ut gaserna men det har hittils endast funkar 1 gång. DÅ bajsade hon ca 5-6 gånger på raken.
Så vi vet att det är bajs eller gaser som ligger där inne som inte vill ut!!!! Jag vaknar i 2 timmars intervaller varje natt för att hon vill amma och masserar hon på natten. är uppe totalt 1 tim ca varje gång. Sömnbristen tar på mig och att hon ligger o trycker o har ont är det hemskaste.
SNÄLLA om någon vet någon hurskur eller något skriv gärna... Det känns rätt så hopplöst!! Vet någon om hur länge magproblemen brukar vara, altlså veckor månader?