Jag får vredesutbrott på barnen och mår dåligt sedan...
Jag måste skriva av mig och fråga om råd. Jag har tre barn, ett i tonåren (14 år) och två mindre (3 och 5 år). Vi har haft det tufft i familjen med svår sjukdom hos ett av barnen och en strulig tonåring. I kombination med mycket arbete och en massa räkningar så känner jag mig pressad till bristningsgränsen. De två minsta barnen bråkar också med varandra hela dagarna. De retas, skriker och är ovänner för det mesta.
Jag får ibland vredesutbrott på barnen och blir så arg så att jag skriker och har daskat dom i rumpan och på armarna. Jag vet vet vet att det är fel och jag skäms SÅ himla mycket efteråt. Jag tänker att de får men för livet och att de kommer hata mig. Kanske kommer de att slå sina partners eller så kommer socialen och tar dem ifrån mig. Blir rädd att de ska skvallra på dagis eller att grannarna ska anmäla. Det är rätt lyhört och jag kan inte tygla mig. Skriker som en dåre. Klär på dem och tvingar ut dem på gården när de håller på som värst inne (vi bor barnvänligt vid en liten inhägnad innergård så det är ingen fara att de är ute ensamma).
Jag känner mig som sämsta mamman på jorden. Är jag psykiskt sjuk? Finns det någon annan som har det såhär? Vad kan man göra för att inte hamna i situationen? Jag vill INTE gå och prata med nån eftersom vi bor på liten ort och jag är rädd.
Tacksam för råd. Ni som tycker att jag är dum i huvudet behöver inte säga det, jag mår nog dåligt som det är.