• Anonym

Går jag upp i vikt om jag äter chips idag?

Förra söndagen började jag äta modifast. Har hållit mig till enbart det. Ikväll frågade maken om vi inte kunde äta lite chips. Det hade väl varit gott men jag kan lika gärna äta grönsaker och dipp om han också vill det.
    Jag har gått ner 8 kg på de här dagarna. Samlar på mig mycket vatten jämt så jag räknar iskallt med att det är enbart vattenvikt som har försvunnit.
    Om jag äter något utöver modifasten, oavsett vad det är men låt oss säga att det är chips. Går jag upp allt då?
    Eller står jag still eller går jag upp något kilo bara?
    Jag planerar att köra stenhårt igen direkt i morgon bitti. 

• Svar på tråden Går jag upp i vikt om jag äter chips idag?
  • Beckah82

200 gram chips (en påse) = du går upp 200 gram i vikt, tills du bajsat.

♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • Anonym (mums mums)

Men om det första du ska äta på närmare en vecka är CHIPS så kan du lika gärna lägga ner fastekuren helt, med den inställningen kommer du snart gått upp all vikt i alla fall. Varför anstränga dig från början? Nä jag röstar på att du glufsar lite chips ikväll, sund kan du bli ett annat år!

• Anonym

Tänkte mest på kalorierna i och med att jag säkert kommer ur ketosen. Tidigare har jag aldrig gått upp i vikt när jag ätit chips någon lördagkväll men vet inte hur det fungerar nu när jag har ätit modifast.
    Vill ju bli av med all vätska och det har ju fungerat bra men jag känner mig inte som något maniskt batningsfreak. Men visst vore det trist om jag gick upp något kilo bara för att jag äter chips ikväll. 

• Emmalinnéa
    Anonym skrev 2012-06-02 19:19:09 följande:
    Tänkte mest på kalorierna i och med att jag säkert kommer ur ketosen. Tidigare har jag aldrig gått upp i vikt när jag ätit chips någon lördagkväll men vet inte hur det fungerar nu när jag har ätit modifast.
    Vill ju bli av med all vätska och det har ju fungerat bra men jag känner mig inte som något maniskt batningsfreak. Men visst vore det trist om jag gick upp något kilo bara för att jag äter chips ikväll. 
    Du går antagligen upp i vattenvikt eftersom salt binder vatten + vikten av chipsen. Tycker du ska vara stark å äta nyttigt istället du kommer känna dig så jäkla duktig å stolt för att du stod över sedan :)
  • Anonym

Ja det är ju vätskan jag vill bli av med. Gick upp 12 kg förra månaden. Tjoff sa det bara. Känner mig stel i lederna och klart påverkad av värmen. Var till VC för att kolla om det var något fel på mig och läkaren rekommenderade att jag provade någon VLCD diet som tydligen kan vara vätskedrivande. Det verkar ju fungera. Har 4 kg kvar innan jag nog är av med all vätska. 

• Anton Chigurh
    Anonym skrev 2012-06-02 19:19:09 följande:
    Vill ju bli av med all vätska och det har ju fungerat bra men jag känner mig inte som något maniskt batningsfreak. Men visst

vore det trist om jag gick upp något kilo bara för att jag äter chips ikväll. 
    1 kilo kroppsfett består av cirka 7 000 Kcal, således går du upp ett kilo i vikt, kroppsfett då alltså, om du smäller i dig 1,3 kilo chips. Inte annars.....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
Svar på tråden Går jag upp i vikt om jag äter chips idag?