• emmita81

v34 och plötslig yrsel

Hej!

Är gravid i vecka 34. Hela veckan har jag varit sängliggandes med en halsinfektion (dock ej feber). Sedan igår är halsen mycket bättre och jag lämnade sängen för att aktivera mig lite...och då slog yrsel till! Ju längre jag var uppe desto värre blev det, och när jag lade mig ner blev det långsamt bättre.Var på kontroll hos BM igår och allt var ok. Hb 111 (lite lågt men ingen fara enligt bm) blodtryck 120/65 (lågt=bra enligt bm) och blodsocker 3.5 trots att jag precis ätit en glass ( kanonbra enligt bm).

Någon som har erfarenhet av yrsel och vad man kan göra åt det? Funderar på att ringa 1177 men överallt läser man att yrsel under graviditet är vanligt oc ofarligt...

• Svar på tråden v34 och plötslig yrsel
  • Gabriella89

När jag var gravid med mina tvillingpojkar så var jag yr jämt! Hade aldrig fel på blodtryck eller så...

Hade dock grupp-B strep ( GBS ) - men vet inte om det är orsaken.

Annars tror jag det är kroppen som helt enkelt säger ifrån typ; ge mig mat, drick, ligg ner eller sov!!!

Hade med ringt 1177

Hoppas du uppdaterar :)

Lycka till!           

• Lilla fjunet

Jag blev väldigt yr runt den veckan och framåt om jag satt i soffan med benen upp. men det va för att det tryckt på ett stort kärl. 
    Kan ju va att det trycker på det kärlet när du står upp, prova att lägg dig och vila. Kan oxå va att kroppen reagerar på att du plötsligt är uppe om du legat mkt. 

Svar på tråden v34 och plötslig yrsel