Mössa till bebis- vilken storlek?
Finns så många olika storlekar, hur sjutton vet man vilken storlek man ska köpa?
Finns så många olika storlekar, hur sjutton vet man vilken storlek man ska köpa?
Ibland står det stl som typ 50-56 som det står i kläderna och ibland står det huvud måttet. Medel måttet för en bebis är ca 35 cm på en nyfödd.
Tja det vet man ju inte i förväg vad bebisen har för huvudomfång båda mina har haft 35 och setts som normala så de ligger la där i kring
Min son hade 37 cm vid födsel och 39 cm två veckor senare...idag är han 4 år och vi får köpa mössor i strl 6-8 år! Jag tänker att han måste ha en väldigt stor och klok hjärna!
Ok tack för hjälpen, har ännu ej köpt en tjockare mössa då min bebis kommer i september, så vad skulle ni tipsa om?
Vår tös föddes men huvudomfång 34 cm och jag hade köpt 40/42 och den var alldels för stor. Kunde inte använda den. Gick och försökte få tag i en pytteliten mössa och den minsta jag hittade var 36/38 och den var ganska rejält förstor första månaden.
Jag hade köpt så liten mössa jag bara hittade (36/38).
PoP har mycket fina och mjuka babymössor i små storlekar.
Finns bara en sak att göra. Köp flera mössor i olika storlekar. Jag har säkert köpt fem stycken! De är ju inte så dyra.