• BlivandeMama

Mössa till bebis- vilken storlek?

Finns så många olika storlekar, hur sjutton vet man vilken storlek man ska köpa?

• Svar på tråden Mössa till bebis- vilken storlek?
  • Lilla fjunet

Ibland står det stl som typ 50-56 som det står i kläderna och ibland står det huvud måttet. Medel måttet för en bebis är ca 35 cm på en nyfödd.

• Nesss

Tja det vet man ju inte i förväg vad bebisen har för huvudomfång båda mina har haft 35 och setts som normala så de ligger la där i kring

• Hallonpajen

Min son hade 37 cm vid födsel och 39 cm två veckor senare...idag är han 4 år och vi får köpa mössor i strl 6-8 år! Jag tänker att han måste ha en väldigt stor och klok hjärna! Skrattande

Adam 2008 ~ BF 6/10
  • BlivandeMama

Ok tack för hjälpen, har ännu ej köpt en tjockare mössa då min bebis kommer i september, så vad skulle ni tipsa om?

• Findusia

Vår tös föddes men huvudomfång 34 cm och jag hade köpt 40/42 och den var alldels för stor. Kunde inte använda den. Gick och försökte få tag i en pytteliten mössa och den minsta jag hittade var 36/38 och den var ganska rejält förstor första månaden.

Jag hade köpt så liten mössa jag bara hittade (36/38).

• Nesss

PoP har mycket fina och mjuka babymössor i små storlekar.

• Malla02

Finns bara en sak att göra. Köp flera mössor i olika storlekar. Jag har säkert köpt fem stycken! De är ju inte så dyra.

Svar på tråden Mössa till bebis- vilken storlek?