• Gustie

Present till förskolepersonal

Vår son ska nu lämna dagis för att börja skolan till hösten.

Vi tänkte ge en liten present till de tre tjejer som jobbar på hans avdelning som tack för denna tiden.

Vi brukar ge något i julklapp och sommarpresent, t ex, blomma, vin, choklad...

Men vi vet inte vad vi ska ge nu, när det är den sista presenten...har någon något bra tips på en fin hejdåpresent?     

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • Svar på tråden Present till förskolepersonal
  • my last serenade

Vi fixade personliga muggar till fröknarna! Köpte ett paket med muggar och färg på panduro, och så målade sonen muggarna jag skrev namnen. Dessa blev väldigt uppskattade!!

• Gustie

my last serenade, det var ju en ganska kul idé faktiskt

Fler tips?

Jag tar gärna emot tips från er som jobbar på förskolor, vad gillar ni, eller gillar ni inte alls att man köper presenter?

Världens bäste Jacob - 2006-12-21
  • Indiansommar

Köp en ram där det får plats många foton så sätter ni in foto på alla 5 åringarna som slutar.

• husbyggemama

Jag brukar ge något som förbrukas. Tänker som så att barn slutar varje år och det blir väldigt många saker. Vi har gett tomatplantor, jordgubbsplantor ( i krukor så att det inte blir merjobb ) cellofaninslagningar med lite exlusivare choklad, marmelad knäckebröd osv gärna sånt som man sällan köper till sig själv. Har alltid varit uppskattat.

• mama90j

Brukar man ge saker varje år inför sommaren eller bara då barnet slutar på avdelningen eller liknande?

• Indiansommar

Vi har alltid gett någon liten blomma eller så till fröknarna, någon samlar in 10 kr/barn och köper en blomma. När de slutar så kan man ge något eget fint eller att 5 åringarna samlar och ger något finare.

• saua83

Svarar som förskollärare!
    När barnen på min avdelning slutat för att börja skolan har jag fått lite allt möjligt, en kokbok, choklad, pocketbok, trisslotter, kökshandduk m.m.

Svar på tråden Present till förskolepersonal