• trz

Pengar dras inte i tid, övertrassavgift?!!

Nu blir jag less! Har Nordea. Senaste veckorna/månaderna när jag handlat har jag hamnat på minus! Jag kollar alltid kontot via mobilen innan jag handlar något för att försäkra mig om att jag har råd. Men nu på sistone har det ibland tagit flera dagar innan några pengar dragits! Så när jag kollar kontot står det att jag har pengar jag inte har, jag hamnar på minus och nu har jag fått en övertrasseringsavgift?! Wft?!

trz.blogg.se Amy 111019
  • Svar på tråden Pengar dras inte i tid, övertrassavgift?!!
  • Sapato

Samma sak för mig. Börjar tröttna rejält på nordea då de blivit sämre på så mycket :-/

• Kaffegalningen

Har samma problem med Handelsbanken Har skaffat mig en app till telefonen där jag för in allting, då har jag stenkoll.

Nu sist dröjde det en vecka innan ett köp på trehundra kronor drogs, ta ett par sådana och vipps är det mycket pengar! Är van vid Swedbank där man aldrig hade det här problemet...

• BlivandeMama

Samma hänt mig, jätte jobbigt

• Zara10

Men man måste ju ha koll hur mycket man handlar för o hur mycket man har kvar fast det inte dragits , notera allt du handlar !

• Neasmamma

Samma här! Jag blir så trött, om jag handlar nått vill jag de dras på en gång och inte en hel vecka efteråt!! Börjar lite smått ångra att jag bytte bank :/

• dec2010

Samma här. Problemet är inte att det dröjer innan det dras helt utan att det inte syns som reserverat belopp o hamnar på disponibelt belopp. Så jobbigt. Fick med en sån chock att plötsligt ligga på massa minus fast jag regelbundet både kollar o räknar.

• nostalgi

Men detta problem får jag aldrig? Nu har jag Swedbank, och så snart man handlar, dras det omedelbart till: "Skyddat belopp". Sedan kan det ju gå ett par dagar innan summan har kommit till respt. konto. Men i o m, att det sätts till skyddat belopp, då minskar "tillgängligt belopp", med samma summa. Men på "Saldo" syns det inte förrän de är dragna. Så man kan säga att det är omöjligt att övertrakassera när man handlar.Flört.

• Balahir
    trz skrev 2012-06-02 23:36:52 följande:
    Nu blir jag less! Har Nordea. Senaste veckorna/månaderna när jag handlat har jag hamnat på minus! Jag kollar alltid kontot via mobilen innan jag handlar något för att försäkra mig om att jag har råd. Men nu på sistone har det ibland tagit flera dagar innan några pengar dragits! Så när jag kollar kontot står det att jag har pengar jag inte har, jag hamnar på minus och nu har jag fått en övertrasseringsavgift?! Wft?!
    har man verkligen så jävla dålig koll på sina pengar att man måste kolla kontot innan man handlar?
    man har väl koll på vad man handlar? oavsett när pengarna dras, jisses.
  • dec2010
    Balahir skrev 2012-06-03 06:46:05 följande:
    har man verkligen så jävla dålig koll på sina pengar att man måste kolla kontot innan man handlar?

man har väl koll på vad man handlar? oavsett när pengarna dras, jisses.

Eller så har man en tajt budget o behöver ha koll. Eller så är det slutet på månaden o då väntar i varje fall vi på lönen!

Btw, vad spelar det för roll om anv. Namnet syns?
  • nostalgi

Åhhh. detta forum! Balahir. Varför finns det alltid moraltanter, som inte har svar på TS fråga, utan måste påpeka något? Det finns faktisk en stor skara, där människor har en inkomst som man får "trolla med" varje månad, för att det skall gå runt. Varför inte göra en egen gnäll tråd?
    Eller kom med förslag/ erfarenheter på den relevanta frågan.Solig

Svar på tråden Pengar dras inte i tid, övertrassavgift?!!