• Anonym

Chansen att bli gravid om han sprutat utanför och jag sedan för in sperma med hjälp av fingrarna?

Ja som frågan lyder.. Detta var vid ägglossning.
    Finns det någon chans som är mer än försvinnande liten? 

Vi gillar båda två att han får utlösning synligt och inte i mig och denna gång glömde vi liksom av tänka på barntillverkning mitt i alltihopa.. Sen fick jag ett litet infall å tänkte jag kunde hjälpa naturen lite (om det nu ens är möjligt) å tog så mycket kladd jag kunde på ett par fingrar som jag sedan förde in så långt det gick

Saken är den att jag nu är 3 dagar sen med mensen å har ömma bröst.. Detta tillfället med min halvhjärtade lilla "självinsemination" var det enda sexandet som skedde runt senaste ägglossningen..    

Vi har två barn sen innan och jag är 37 år och  känner till grundläggande statistik för chanserna att bli gravid vid olika åldrar osv.   
    Nu tänker jag just på metoden som själva spermierna tillsattes s.a.s.    

• Svar på tråden Chansen att bli gravid om han sprutat utanför och jag sedan för in sperma med hjälp av fingrarna?
  • TeamCaz

Hehe, låter faktiskt kul, alltså att bara "komma på idén"
    Köp ett test o prova. Hoppas att det funkade

• Anonym

Chansen är kanske inte jättestor men men nog finns den. Hoppas det lyckades! :)

• Anonym

Ska nog ta å testa imorrn.. ingen mens idag heller..
    Skulle ju vara otroligt om det funkade.. vi har hoppats på en 3:a i typ 2 år nu men inte försökt aktivt hela tiden dårå`.. 

• Anonym

Äsch..killen vill inte ha barn och du kör en rövare.

• systeryster3

Spermier dör så fort de kommer utanför kroppen om de inte landar i kvinnan pga pH-värdet. pH-halten i kvinnan är på en sådan nivå att spermierna ska överleva, men det är fel pH-värde utanför kroppen. Därför tvivlar jag starkt på att det skulle fungera, tyvärr. Men... saker kan ske, jag säger inte att det är omöjligt. Tungan ute

• lindaha
    systeryster3 skrev 2012-06-03 18:36:20 följande:
    Spermier dör så fort de kommer utanför kroppen om de inte landar i kvinnan pga pH-värdet. pH-halten i kvinnan är på en sådan nivå att spermierna ska överleva, men det är fel pH-värde utanför kroppen. Därför tvivlar jag starkt på att det skulle fungera, tyvärr. Men... saker kan ske, jag säger inte att det är omöjligt. Tungan ute
    Alltså det där stämmer ju verkligen inte. Folk gör heminseminationer hela tiden, alltså runkar i en kopp och suger sedan upp sperman i en spruta och sprutar in i kvinnan.

Hur tror du att man donerar spermier om de dör på en gång? 
  • systeryster3
    lindaha skrev 2012-06-03 18:49:20 följande:
    Alltså det där stämmer ju verkligen inte. Folk gör heminseminationer hela tiden, alltså runkar i en kopp och suger sedan upp sperman i en spruta och sprutar in i kvinnan.

Hur tror du att man donerar spermier om de dör på en gång? 
    Det har jag aldrig tänkt på... Skäms Jag skulle gärna vilja ge källa på varifrån jag fick min information, men kommer dock inte ihåg om jag läst det någonstans eller så.
    Du har en väldig bra poäng, och jag ber om ursäkt för felaktigt svar Rynkar på näsan
  • Pastell
    systeryster3 skrev 2012-06-03 18:36:20 följande:
    Inte då. De dör inte så länge inte sperman torkar och rätt temperatur hålls. Tänk på alla som lämnar spermaprov, när vi gjorde det gick det en timma till vi kom till sjukhuset. Det fick gå max 2 timmar.
  • Anonym (blivade ssk)

Jag har precis läst en kurs om bland annat detta. Kan tillägga att miljön i slidan inte är särskilt bra för sperman men sperman i sig innehåller ett baskisk ämne som neutralisera inne i slidan. Hur vida spermier överlever utanför beror lite på om de torkar eller ej men om du gjorde detta presis efter så ska de överleva. Bara hålla tummarna på att det var många starka simmare du förde in som lyckades nå sitt mål. lycka till.

• kickan89

Systeryster3 du kanske fick lära dig det på sexualkunskapen i skolan? Jag fick nämligen också lära mig att det i regel är så men att de KAN överleva i undantagsfall. Man kanske trodde att det var så "på den tiden" :P

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-03 18:31:47 följande:
    Äsch..killen vill inte ha barn och du kör en rövare.

Kanske är det så det funkar i ditt eget förhållande.. man brukar ju oftast utgå från sig själv och hur man själv tänker. Dessutom hade vi skyddat oss på annat sätt än med avbrutet samlag om vi nu inte båda velat ha fler barn.
  • Anonym

Shit pomfritt! Jag har just testat å det visade plus! Nu är jag lite chockad å glad förstås..

• perla2010
    Anonym skrev 2012-06-04 13:14:56 följande:
    Shit pomfritt! Jag har just testat å det visade plus! Nu är jag lite chockad å glad förstås..
    Hehehe vad häftigt!! Nya metoden att bli gravid på :P

GRATTIS!
  • Anonym (fialotta)
    Anonym skrev 2012-06-04 13:14:56 följande:
    haha! Grattis!!! Solig
  • Anonym

Då får vi in den metoden i boken Saker Som Fungerar! Skrattande

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-04 13:45:56 följande:
    Då får vi in den metoden i boken Saker Som Fungerar! Skrattande
    FÖR vi in! Och grattis! 
Svar på tråden Chansen att bli gravid om han sprutat utanför och jag sedan för in sperma med hjälp av fingrarna?