Jag skrev ett inlägg igår men det verkar ha försvunnit...hur som helst, jag har också täta och ofta komplicerade bihåleinflammationer, nästan varje förkylning sätter sig på mina bihålor, trots att jag gör "allt" för att förebygga (spolar med koksalt, kortisonspray, Rinexin). Är utredd för det och op. har diskuterats men läkaren tyckte inte att det var tillräckligt allvarligt. Men det har blivit många antibiotikakurer...läkarna på vc hävdar ofta att bihåleinflammation läker ut lika snabbt utan ab, men inte på mig, jag kan dras med besvären i månaders tills jag får hög feber, spränghuvudvärk m.m. och MÅSTE ha antibiotika, och då har det alltid läkt ut på några dagar! Senaste gångerna har det satt sig på bihålan under ögat, vilket har murat igen hela ögat och jag ser inte klok ut. ;)
Men, för närvarande är jag långtidssjukskriven pga ryggbesvär och märkligt nog har jag inte haft en bihåleinflammation på flera månader!! Det är verkligen rekord för mig...och det trots att jag varit förkyld ett antal gånger under perioden. En teori är att de antiinflammatoriska tabletterna jag ätit under längre tid för ryggen har tagit ner svullnaden i bihålorna så att de verkligen har fått "läka ut", en annan faktor kan vara att jag nu kan ta hand om mina bihålor bättre vid varje förkylning. Har annars ett jobb där jag knappt hinner gå och snyta mig eller spraya när jag behöver...
Har förresten hört att honung ska vara bra för bihålorna, så lite te med honung varje dag kan vara ett tips. ;)