• Anonym

Vem är det som ringer?!

Jag festade igår med en vän. Kom hem sent och somnade. 

Sen kl 09.00 så har dolt nummer ringt mig.

09.03
    09.06
    09.41
    10.31
    11.19
    12.55

Hela (6) gånger!
    Jag svarar inte på dolt, känns så obehagligt.
    Men vet att försäljare brukar ringa med dolt, speciellt med hemligt nummer.

Men i hela friden, så många gånger?   

• Svar på tråden Vem är det som ringer?!
  • Vissla

Jag skulle fråga på fb, är det ingen jag är vän med där så är det förmodligen ingen jag känner o då ödslas ingen tid

• Ineedanick

dolt nummer kan u också vara från sjukhus. jag svarar alltid på det utom ifall att något hänt.

• Nape

En kompis, släkting, någon som ringer från sjukhuset. Svara i telefon nästa gång det ringer så får du ju reda på vem det är.

• NadiaMi

Försäljare brukar inte ringa så många gånger utan det kan bli ett par gånger under en dag totalt.

Det kan ju vara något viktigt, men isåfall bör någon ha lämnat ett meddelande eller testat skicka sms istället.

• Anonym
    Nape skrev 2012-06-03 13:02:12 följande:
    En kompis, släkting, någon som ringer från sjukhuset. Svara i telefon nästa gång det ringer så får du ju reda på vem det är.
    Mina släktingar bort utomlands. Jag bor med mamma här i sverige bara. Mina närmaste vänner har jag pratat med nu på morgonen så det är ingen som hamnat i sjukhus. 
  • kajsaa

men svara och spela in samtalet, det kan ju vara så enkelt att det är någon som hamnat fel eller faktiskt något viktigt. är det en försäljare kan du ju be den att dra åt....

• Anonym

Varför tycker folk det är så läskigt att svara på dolt? Det är bara en telefon. Det är inte så att människan då får tillträde att ta sig genom telefonen till dig och ha ihjäl dig..?

• Fluffguf

Det är väl ingen som kan veta vem som ringer, om du är nyfiken får du ju svara!

• Tisse09

Du behöver inte oroa dig för att det ska vara försäljare eftersom de inte får ringa från dolt nummer.

• Anonym (?)

Telefonförsäljare får väl inte ringa från hemligt nr längre?

• Anonym

Inkasso ringer med skyddat

Förra söndagen hade det ringt skyddat flera gånger. Svarade på kvällen och då var det från ett inkassoföretag 

• Anonym (?)

Myndigheter och sjukvården är väl (förutom vissa privatpersoner då) de enda som numer använder sog av helt skuddat/dolt nr. Du gör nog bäst i att svara TS.

• plett

Försäljare får inte ringa med hemligt nummer, men det hände mig senast i vintras vilket jag genast mailade företaget om och påpekade. Enligt dem var det något fel som skett, men det vet man aldrig. :P

• Din mamma

Vad kan hända om du svarar? Att någon våldtar dig via telefon? Att du blir mördad? Lägg på om du inte vill fortsätta samtalet. Jisses.

Svar på tråden Vem är det som ringer?!