• Eleena92

Vårdnad snabba svar tack

Jag och barnens pappa ska gå i från varandra men nu har vi börjat bråka han säger att han ska gå i rätten , tappade min yngst när han va 2 veckor åkte då in till sjukhuset dagen efter , om dom skrev i papprena att de varven olycka , han han anmäla mig för barnmisshandel när läkaren skrivit i journalen att de va en olycka sen säger han att jag själ pengar bara för jag va tvungen att köpa blöjor , kan ju tilllägga att han misshandlat mig pysikt och fysiskt. Men kan han ljuga i rätten och säga att jag slängde honom i golvet med flit ? När jag inte gjorde snälla hjälp mig vem har störst chans att vinna ??? Vem ska jag kontakta ??

• Svar på tråden Vårdnad snabba svar tack
  • Anonym (**)

Finns det inget bevis på att du ska ha slängt ditt barn i golvet och han inte kan påvisa det, behöver du inte vara orolig. Inte heller om det inte visar sig finnas annat som gör att ditt barn ska fara illa i din vårdnad.

Har läkaren skrivit i journalen som han/hon gjort kan det användas i rätten senare.

Är han på väg att stämma dig, ska du skaffa dig en advokat.
    Kan mycket väl vara så att pappan är besviken och arg för att ni ska gå isär...detta är hans sätt att "hota", om han nu är ostabil annars.

Jag har typ samma problem med min dotters pappa, vi är i tvist idag...

Du vet vad som är rätt och vad som hänt! 

Svar på tråden Vårdnad snabba svar tack