• u77

När utvecklas/växer snoppen?

Hej!

Min stora son har blitt retad på dagis för att han har en "bebissnopp" som de andra 5-6 åringarna kallade den för.

När växer snoppen egentligen?  jag tycker den är lika liten som när han föddes.
    Hans lillebror har en betydligt större och den ser ut att ha växt från födseln iaf.

Självklart ser snoppar olika ut storlekmässigt, men jag börjar oroa mig för att han ska bli mobbad nu när han börjar skolan i höst när de byter om till idrotten.  

• Svar på tråden När utvecklas/växer snoppen?
  • Puh

Har lite samma funderingar och oro men tyvärr inga svar

• u77
    Puh skrev 2012-06-03 18:31:47 följande:
    Har lite samma funderingar och oro men tyvärr inga svar
    Skönt att det finns fler än jag som har samma fundering.
    Undra vart man ska vända sig, VC, sjukhuset? 
  • Puh

Min kille är dock bara 2,5 men jag tycker den är jätteliten jämfört med hur brorsans var. Och den ser likadan ut nu som när han var nyfödd. Blir orolig när jag tänker på hur det måste vara längre fram för honom om han får en pyttepenis. Tjejer, mobbing o självförtroende.

• Puh

Jag funderar på bvc men det tar emot. Som
    Om man är en ytlig orolig mamma liksom

• Äppelmamma

puberteten!
    var inte så oroliga innan dess....
    min son hade en liten innan , nu är han 14 och har växt rejält!  

• u77
    Äppelmamma skrev 2012-06-03 19:13:11 följande:
    puberteten!
    var inte så oroliga innan dess....
    min son hade en liten innan , nu är han 14 och har växt rejält!  
    Ja men puberteten är långt borta : /
    ska den inte vara större än 2-3 cm till 14 års ålder? *gulp*
    Puh skrev 2012-06-03 18:43:52 följande:
    Jag funderar på bvc men det tar emot. Som
    Om man är en ytlig orolig mamma liksom
     Precis, det tar emot. Känns som är jätteytlig.
    Vår BVC sköteska säger ju dessutom att ALLT är såå normalt.
  • Äppelmamma

herregud, det är ett barn vi pratar om! vad har längden på snoppen för betydelse då??
    läs länken om micropenis som står ovan, där står om penis tillväxt. 

• u77
    Äppelmamma skrev 2012-06-03 19:21:25 följande:
    herregud, det är ett barn vi pratar om! vad har längden på snoppen för betydelse då??
    läs länken om micropenis som står ovan, där står om penis tillväxt. 
    Ja och han är redan retad på dagis pga liten snopp. Därav min oro.
    Läste länken, om jag fattar diagrammet rätt så har han för liten för sin ålder. 
  • Äppelmamma

Jamen, om du är orolig och snoppen är EXTREMT liten så ta upp det med bvc/läkare!
    om han nu skulle klassas som micropenis så finns det ju tydligen behandling. 
    Men rent generellt så ÄR ju snoppar väldigt olika i storlek & längd  och bara för att den är ovanligt liten i slakt tillstånd så betyder det inte att den är liten erigerad! (som vuxen man då)

du får väl förklara för din pojke att alla är olika och att det är normalt, en del har korta snoppar,en del långa,en del smala etc. 
    Hans kommer förmodligen att växa till sig senare. 
    jag skulle ha pratat med kompisarnas föräldrar och be dom prata med sina barn om att alla är olika,
    inte ok att reta någon oavsett vad det är....  

• u77
    Äppelmamma skrev 2012-06-03 20:22:25 följande:
    Jamen, om du är orolig och snoppen är EXTREMT liten så ta upp det med bvc/läkare!
    om han nu skulle klassas som micropenis så finns det ju tydligen behandling. 
    Men rent generellt så ÄR ju snoppar väldigt olika i storlek & längd  och bara för att den är ovanligt liten i slakt tillstånd så betyder det inte att den är liten erigerad! (som vuxen man då)

du får väl förklara för din pojke att alla är olika och att det är normalt, en del har korta snoppar,en del långa,en del smala etc. 
    Hans kommer förmodligen att växa till sig senare. 
    jag skulle ha pratat med kompisarnas föräldrar och be dom prata med sina barn om att alla är olika,
    inte ok att reta någon oavsett vad det är....  

Jag tog upp det med vår kontakt-dagisfröken. Hon blev bestört och sa att de skulle prata ang olikheter med barnen. Så det tror jag helt och hållet på att de kommer göra.
    Jag har även pratat med sonen ang storleken, att den är som den ska.

Jag får väl helt enkelt ringa BVC. 

Tack för alla svar! 
  • u77

Nu är tid bokad på BVC.
    De tyckte att det va bra för min son att få gå dit så han får höra att den är normal.

Svar på tråden När utvecklas/växer snoppen?