• Anonym

Hur mycket kan man gå ner i vikt på en vecka igenom svält?

Jag undrar om någon här inne vet hur mycket man kan gå ner i vikt om jag inte äter någonting alls på en hel vecka?
    Jag vet att jag kommer gå upp i vikt igen, så det gör inte så mycket men måste verkligen tappa något kilo till nästa vecka, och undrar därför om det är värt att inte äta på någon vecka? 

• Svar på tråden Hur mycket kan man gå ner i vikt på en vecka igenom svält?
  • Mariohn

Är du lat eller? Sätt dig på en motionscukel och kör 8 mil om dagen och ät ordentligt om det är så viktigt. Att svälta sig i en vecka leder inte till något alls i resultat. 

• Anonym

Ett till fem kilo brukar man kunna tappa på att fasta en vecka. Tycker dock det är bättre att köra pulverdiet en vecka i så fall.

• Anonym

Kör shaker istället. Beroende på hur mycket du väger, så mellan 1,5 till 3 kilo om man räknar bort vätskan som försvinner.

• Anonym (Kajan)

Jag gick ner 8 kg på 14 dagar för ett par år sedan, genom att bara äta några skivor gurka och två Mariekex om dagen. Jag kände mig stabil den första veckan, men den andra var jag rätt snurrig, yr och svag.

• Anonym

Jag är inte lat och äter vanligtvis lchf, men jag har exakt en vecka på mig att gå ner 3 kilo, och det enda sättet som jag ser det på är svält.

Vad jag ville veta är om någon har gjort det ?

• Anonym (tänk)

Tänk på att man blir ganska svag av att inte äta något på en vecka. Jag svälte mig en vecka för ett antal år sedan för att komma i en balklänning. Det funkade (minns dock inte hur många kg jag gick ner), men balen blev lite konstig, eftersom jag inte kunde äta så mycket och blev helsnurrig av de första klunkarna vin.

• Simon 681

Behöver du väga in för någonting? Du skulle ju kunna basta ut tre kilo om du kan fylla på med vatten efter några timmar. 

• Anonym (tänk)

Om det verkligen bara handlar om att väga 3 kg mindre om en vecka, så tänk också på att vatten väger rätt mycket, så du bör ju torka ut dig rejält dygnet innan det gäller, men återigen minnas att det kan ha oönskade bieffekter, särskilt om du måste göra någonting annat än att sitta tyst och stilla när du nått målet.

• La Lola
    Anonym skrev 2012-06-03 20:12:35 följande:
    Jag är inte lat och äter vanligtvis lchf, men jag har exakt en vecka på mig att gå ner 3 kilo, och det enda sättet som jag ser det på är svält.

Vad jag ville veta är om någon har gjort det ?
    Men 3 kilo kan du ju gå ner även om du inte är så korkad att du svälter dig själv....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Anonym
    Simon 681 skrev 2012-06-03 20:16:11 följande:
    Behöver du väga in för någonting? Du skulle ju kunna basta ut tre kilo om du kan fylla på med vatten efter några timmar. 

ja precis,

jag hade hoppats på ett svar hur mycket man kan gå ner men men :(  

Svar på tråden Hur mycket kan man gå ner i vikt på en vecka igenom svält?