• Anonym

    Varför väljer man att avsluta genom att bara sluta höra av sig?

    Jag har haft ett distansförhållande med en kille i ca 8 mån. Vi har varit så förälskade och det har kännts så rätt, har vi båda sagt. Det enda hindret har ju varit avståndet. Han sa att han var villig att flytta till mig. Men så förändrades situtationen och hans barn ville flytta till honom på heltid. Då insåg jag att det här kommer inte att hålla i längden. Men han sa att vi har ju inget annat val, vi får flytta ihop om en 7år. Känslorna oss emellan har varit så starka( det är vad han också har uttryckt) men de sista gångern vi träffats har det väl lugnat sig något.

    Han började höra av sig mer och mer sällan... jag frågade om något var fel men det var det inte sa han. Han sa att avståndet börjar kännas mer och mer som ett problem, men att han inte vill tänka så för då mår han så dåligt.Men eftersom jag märkte en skillnad så sa jag att vi måste prata. Då ville han att jag skulle ta detta på sms istället för han hade mkt att göra på jobbet. Jag förklarade att jag inte ville ta det per sms, och då blev han orolig och undrade vad det var. Till slut sa han ok jag ringer ikväll.. jag satt uppe och väntade tills kl var 23... sen hörde han inte av sig. Jag skickade ytterligare sms som han inte svarade på. Jag kände att jag inte hade annat val än att förklara hur jag kände per sms. Han svarade till slut där han skrev att han vet att han är taskig och sårar mig men han vet inte hur han ska hantera den här situationen. Att han inte klarar sådant... sen dess har jag inte hört något ifrån honom!!

    Jag känner mig så sårad, lurad, dum och jag vet inte allt. Jag lider verkligen för jag har aldrig kännt så här starkt tidigare och så visar det sig att han är så här konflikträdd. Vi har verkligen varit jätteseriösa med varandra och träffats med våra barn och tom våra föräldrar.   

    Jag vet inte hur jag ska hantera detta när jag inte fått ett riktigt och värdigt avslut, och det kommer jag inte heller att få. Det gör så fruktansvärt ont.

    Hur kan man som vuxen människa välja att göra så här(vi är båda i 30-års åldern)jag måste få hjälp att förstå!   

  • Svar på tråden Varför väljer man att avsluta genom att bara sluta höra av sig?
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Det är precis som du säger att det bästa är att göra ett bra avslut med varandra. Då får man bättre hjälp att förstå, bearbeta och gå vidare. Han skriver till dig att han inte klarar av sådana här situationer och det är nog den informationen då får gå på även om det är bristfälligt för dig. Det tar ganska lång tid att lära känna en annan person. Förr eller senare hamnar man i svårigheter tillsammans som man behöver lösa. Att kunna prata om svåra saker/känslor, lösa konflikter och hantera olika behov blir mycket viktigt. Det verkar som att din expartner har svårt med dessa saker. Prata gärna med någon utomstående klok/professionell person om du tycker det är svårt att komma vidare på egen hand.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Varför väljer man att avsluta genom att bara sluta höra av sig?