• Familjen Söderholm

När blev ni gravida efter ett X?

Har opererats för utomkvedshavandeskap den 7 maj och det slutade med att jag fick ta bort den vänstra äggledaren... Jag undrar hur lång tid det tog för er att bli gravida känner att jag behöver lite hopp för det här med att bli gravid värkar va omöjligt för oss med tanke på att jag opererats förra året för cystor och har nu försökt i ca ett halvår eftersom jag va tvungen att äta p-piller i ett halvår efter det oxå...

• Svar på tråden När blev ni gravida efter ett X?
  • Dr to be

Jag drabbades av ett x i maj -11. Förlorade ena äggledaren. I juli -11 alltså 2 månader senare plussade jag igen. Vår dotter föddes nu i mars

Tråkigt det som hände men det går att bli gravid igen Jag håller tummarna.

• kanske 4a

Jag fick mitt första X i feb 2003 på vänster sida, äggledaren fick vara kvar. Blev gravid igen på tredje förssöket efter det. När det var dags för trean blev jag gravid på tredje fösöket igen. Sen fick jag mitt andra X i mars 2011 på vänster sida igen och den äggledaren togs bort. Efter det har vi försökt sedan juni-11 och nu i dagarna fick jag äntligen mitt efterlängtade plus. Så kämpa på det går!

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort.
  • skåningentösen

Jag hade ett utomhavandeskap 2010 då ena äggledaren togs bort. Blev sedan gravid på första försöket! Så visst går det!! Var jätteorolig innan. Men man vet ju aldrig, det kan ju ske igen. Gäller bara att kolla sig direkt när man blir gravid så det inte hamnar utanför igen. Lycka till, det går!

Svar på tråden När blev ni gravida efter ett X?