• Agdaa

Tips inför visning/fotografering av lägenhet

Så var det dags för lägenhetsförsäljning.
    Jag kommer att ha nog med att flytta ut en massa saker så det blir inte mycket tid till renovering. Ska måla några väggar bara.

Några frågor som jag funderar på:

Jag har slängt ut mina sunkiga utemöbler på balkongen men är det fördelaktigt att visa en tom balkong el ska jag köpa nya så det ser lite "bott" ut?

Allt ska ju vara så "cleant" inför visningar nu men är det bättre att ha gardiner, lampor och mattor el ska man skippa det oxå kanske?

Jag tar tacksamt emot alla tips som kan tänkas positiv för försäljningen.
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Tips inför visning/fotografering av lägenhet
  • Alinara

Utemöbler på balkongen (och gärna lite blommor etc) tycker jag absolut kan vara trevligt, särskilt såhär framåt sommaren. Ska du inte ha några utemöbler dit du kan flytta som du kan använda? Eller kanske låna av nån granne, vän eller släkting? Annars finns det ju billiga på Ikea...

Se till att ta bort alla "prydnadsföremål" men gardiner, lampor och mattor tycker jag absolut du kan/bör ha kvar, men de ska nog helst vara relativt "enkla".

Kolla gärna på lite andra lägenheter på hemnet och se själv vad du tycker ser bra ut, så kanske du kan få några tips!!

Här finns lite mer tips:
    www.maklare.se/Artiklar/Tips-visning
    www.lansforsakringar.se/SiteCollectionDocuments/boendeguide/visningstips.pdf

Lycka till med försäljningen!

Svar på tråden Tips inför visning/fotografering av lägenhet