• Anonym (Organic)

Fru/Man ska på "konferens" Jobb möte med övernattnig på Kursgård Hotell/Slott

Som Rubriken antyder så undrar jag vad ni tänker på sådana aktiviteter. Teambuilding med jobbet med Mat vin Hotell och övernattning... Jag kanske är idiot men jag tänker bara på kamoflerat jobb fest.
    Är det nån gång som det pippas lite borta så händer det på sådana tillställningar. Det låter så himla nuttigt med att man ska vara borta för att kunna fokusera och man ska upp tidigt för det är jobbaktiviteter... vilket det säkert är MEN jag kan inte rå för det jag gillar det inte alls hur trygg jag än är i mig själv och i mitt förhållande.

Hur ser ni på saken med att eran respektive sover på hotell med jobbet. Är det som det heter sååå oskyldigt alltid eller... Minn uppfattning är att har det pippats mycket genom alla tider så är det på såna tillställningar.

KRAM 

• Svar på tråden Fru/Man ska på "konferens" Jobb möte med övernattnig på Kursgård Hotell/Slott
  • Anonym (J)

Oj, min man åker titt som tätt på såna tillställningar och jag har ALDRIG haft några sådana tankar som du beskriver kring det :/ Måste vara jobbigt?
    Haha, kanske såna tankar börja dyka upp här nu också då eftersomjag aldrig ens tänkt tanken :P Haha...
    Nej, jag tror inte at du behöver oroa dig eller känna så. Så länge du är trygg i ditt förhålande och i dig själv så är det väl inget att noja för?   

• Anonym

Haha, vad är det att vara rädd för? Vill han pippa med någon på jobbet så har han väl alla chanser i världen, varför måste det ske just på jobbresan?

Med mitt jobb åker vi 2 ggr år och bor på herrgård, dricker och äter gott och har planeringsmöte. Jobb på dagen, fest på kvällen. Jag har aldrig varit med om att folk haft ihop det bakom ryggen på partners som stannat hemma. Min man jobbar borta flera veckor i sträck utomlands och åker med kvinnliga kollegor, borde jag vara orolig då menar du?

Om du verkligen vore trygg i dig själv och ditt förhållande så tror jag faktiskt inte att du skulle reagera.

• Khaleesi

Det är väl inget märkvärdigt. Visst vore det trevligt att få hålla till på ett slott, och jag skulle bli lite avis om maken fick göra det och inte jag, men det är väl inget konstigt att ha konferens med övernattning? Själva tillställningarna är ofta rätt sega och halvtråkiga, men maten brukar vara bra. Att min man skulle vara otrogen har jaginte ägnat en tanke, och jag utgår från att han inte tror sånt om mig, trots att jag ofta är ensam kvinna.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym
    Jag åker också ofta på sånt och inte sjutton har jag pippat hej vilt med mina kollegor. Och inte har mina kollegor pippat runt heller. Länge sedan jag hörde det ordet förresten, pippa. Haha. 
  • fläta

Jag tycker att det låter trevligt. Men så är jag heller aldrig svartsjuk. 

• Khaleesi

Har man anledning att misstro sin man så är det kanske en annan sak, men ofta tror jag att det handlar mer om AVUNDsjuka än SVARTsjuka när partners inte gillar tanken på att den man lever med ska få åka på vad man som hemmavarande uppfattar som en lyxig nöjesresa.

När jag var mammaledig hatade jag när maken åkte utomlands med jobbet t.ex., men det var mest för att det tydde på att han "hade ett liv", medan jag var låst  någonstans mellan tvättmaskinen, skötbordet  och ICA.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anonym (Nää)

Hej TS

Tråkigt att du har dåliga erfarenheter av "jobbfester". Jag har aldrig varit med om att det har "pippats" när jag har varit iväg med jobbet och då har jag ca 30 bortanätter om året.

Vad är det egentligen som oroar dig? Att sambon är borta och du inte har kontroll? Har hen varit otrogen och du är rädd att det ska hända igen? Är hens kollegor lössläpta och du är rädd att det ska smitta på din annars skötsamma sambo?

Släpp det och önska din partner en trevlig konferens.

• Fryspåse

Tycker att det låter som att du har en hel del att jobba på med dig själv och ditt förhållande.....

• Anonym

Åker och har genom åren ofta åkt på sånt, numer är tillställingarna mkt lugnare än förr, kanske för företaget har policy att "bara" bjuda på dricka till maten.
    Men visst, har sett både det ena & det andra, kärlek på jobbet är ju inte helt ovanligt - inte otrohet heller.
    Sitter många kollegor omkring mig som både träffats via jobbet & haft ihop det brevid.

Min man reser ofta utomlands. Gissa om man blir lite avis när man ser de tjusiga tillställningar & hotell han bor på...
    Otrohet är aldrig något jag reflekterat över, inte så intressanta kvinnor med på hans resor att jag ens skulle oroa mig, och han kan lika göärna hitta nån på ica om han skulle vilja, så nej, va glad för hans skull istället & försök hitta ett jobb där du själv får resa lite!

• Anonym (Organic)

Attans! jag vet flera krachade äktenskap som gått i botten på sådana tillställningar.. Sammt att jag varit med om åtskilliga som det vart mycket pinsamma frukostar på...

Svar på tråden Fru/Man ska på "konferens" Jobb möte med övernattnig på Kursgård Hotell/Slott