• Mosaik

Vilken surfplatta?

Ska införskaffa en surfplatta nu till semestern, har en galaxy s2 mobil och tänkte koppla upp oss på den när vi inte har tillgång till trådlöst nätverk.
    Är det krångligt och är man dum som inte köper till eget abonemang till plattan?

Vilket märke ska man ha? Är lite rädd för Ipadens Itunes men det är kanske inte så klurigt som det verkar?

När man spelar spel, och spelet väl är nedladdat så behöver man inte uppkopplingen va?
    Tänkte ha den på flyget mm.       

Vi ska mest ha den till spel och lite surf, kanske lite foto.

Tack för alla svar och tips, är helt grön på detta med surfplatta som ni kanske märker.

Gärna specifika tips på vilken modell vi skall välja, helst runt 3000 :- och lättanvänd för barnen.

• Svar på tråden Vilken surfplatta?
  • katalysator

Jag har en ipad utan 3g, den har bara wlan. Jag har aldrig saknat det, behöver jag koppla upp mig någon annanstans så är det superenkelt att använda mobilen som modem. Dumt att betala dubbelt när jag redan har fri surf i mobilen Glad Itunes behöver du inte använda om du inte vill, både paddan och telefonerna klarar sig bra utan det numera även om det är ett bra verktyg för att göra säkerhetskopior med.

Har du redan en androidtelefon kan det däremot kanske vara en fördel att skaffa en sådan surfplatta också, så känner du igen systemet och har bra koll på vilka appar som finns. Galaxy-plattorna är till exempel helt okej.

• katalysator

Sök efter den på Pricerunner så hittar du alla butikers priser i en enda lista Glad Jag tror att det är ett jättebra val för er.

• Susanne 977

Det är ju betydligt bättre om du skaffar en platta med android om du redan kör en android telefon.
    Då får du ju med alla spel och appar du köper, du kan ju ha dem både på telefonen och på plattan.

Asus har flera bra plattor och Sony Tablet S har superskön ergonomikänsla.

• Mosaik

Hur får man ner apparna som man köpt, på plattan också?

• Susanne 977
    Mosaik skrev 2012-06-05 11:32:55 följande:
    Hur får man ner apparna som man köpt, på plattan också?
    Du använder samma gmail konto sedan finns de som "köpt" och du kan ladda ner dem i Play Store.
    Tänk på att vissa kinesiska skitplattor för en tusing ofta saknar riktiga android market (Play store)
Svar på tråden Vilken surfplatta?