• Anonym

Hur känns missfall

Har nyligen plussat och har hemsk magknip idag..
    Hur är det med missfall.. hur och var känns det? Måste man blöda? Känns det med som mensvärk eller kan det kännas som vanlig magknip (mitt på magen)...
    Eller är det kanske ett graviditetssymtom att ha lite uppblåst mage med magknip i v.5?

• Svar på tråden Hur känns missfall
  • katalysator

I början av graviditeten, v 6-10, hade jag fruktansvärt mycket magknip. Dels kändes det lite molande som mensvärk, när livmodern växte, och dels kändes det huggande och pulserande (typ som värkar, med intensiv smärta i 30 sekunder med några minuters lugn emellan). Det senare berodde på att matsmältningen körde ihop sig rejält, så att jag helt enkelt fick ont i tarmarna, mest på kvällarna.

• pixie mason

Jag har både i denna grav o den förra haft magknip och körig mage är väldigt vanligt.

Ett missfall är symptomen olika för alla kan dock berätta om hur mina känts och det har varit mensvärk gr 1000 haft så ont så jag inte kunnat röra mig. Det folk skriver om molvärk är inget som stämmer in på missfalls värk i allafall inte i mitt fall utan där har det varit knivar i livmodern och kramper som intw minskat (som magknip gör) utan dom blivit värre o värre.

Kan även tillägga att jag haft blödningar/bruna flytningar i alla mina graviditeter där allt gått bra. Vid missfall har jag bara fått denna skärande smärta och sen störtblödningar. Så blod behöver inte BETYDA missfall och molvärk magknip är helt normalt.

• Anonym

Tack så mycket för era svar! Ja kan ju vara så att det är tarmarna som kör ihop sig.. matsmältningen är väl inte detsamma fast att man är så tidigt i graviditeten.
    Jag har ju molnande känsla också.. men så kommer den här magknipen ibland och det är nog mest på morgonen vid frukosten..

Men då behöver jag nog inte oroa mig om missfall.. det är ju inte där nere det känns utan mitt på magen typ.. och det känns ju mer som knip och inte som mensvärk, kraftiga kamper i nedermagen..

• Anonym

Blir galen! Sitter och äter lunch nu.. en bland sallad med tonfisk, ett ägg, keso, coleslaw pastaröra och lite annat... och jag får magknip igen!  Jag äter ju sakta!

Är det vanligt att magen kör ihop sig så tidigt i graviditeten? Ska man få knip vartenda måltid? Inget kul :(

• Anonym (Flera)

De av mina missfall som gjort ont har varit från väldig mensvärk till extrema värkar a la´ förlossning. I underlivet alltså,inte i magen. Dessutom störtblödningar under tiden smärtan varat. Jag tror inte på m.f för din del!

• pixie mason

Ja det är vanligt med konstiga magar under hela grav. Är hormonerna som ställer till det. Är super jobbigt med magknip försök och äta "snälla" saker som fil,yoghurt,proviva osv det kan lugna magen.

Jag satt ju på toa efter varje middag typ fram till vecka 8. Men sen blev det i ställe tvärtom när magen blev större :-P

• Anonym (orolig två)

Vad skönt att läsa alla era in lägg då jag också funderat på samma sak. Hur är det då med övriga symtom som brösten och molningarna och illamåendert.

Kan de variera från dag till dag, från inget till något. Är själv i vecka 4+3.

• Anonym

Jag har haft två missfall. Jag tycker inte att det gjorde ont i magen. Inte heller kändes det som mensvärk. Det kändes mer som.. håll. Som att man sprungit som en tok och fått håll. Att hållet sedan inte går över. Min smärta var koncentrerad i ena sidan enbart. Som vid håll...

När jag väntat mina fyra barn, hade jag mensvärk från och till som var helt normal. En helt annan känsla. Magknip fick jag ju också i bland utan fara

• Nataliesliv

Jag tror inte att magknip mitt på magen har något med graviditeten att göra, eller inte något negativt med fostret i alla fall. Missfall behöver inte kännas något alls, och man behöver inte blöda, men allra vanligast är att man blöder och relativt vanligt är att man har mensvärkliknande känslor. 

• Lekamedbild1

Är inne på Vecka 7 och har haft typ "mens värks" värk i ca två veckor nu! Ingen blödning och inga andra problem bara värk i buken

Bör jag bli orolig för missfall?

Jag är 21 år!

• Anonym (Celia)

Jag blödde i flera veckor men kände inget speciellt. När det sedan kom ut var det som jättestark och smärtsam mensvärk. Eller snarare som förlossningsvärkar. Vilket det ju var egentligen. Det var dock ett väldigt tidigt mf.

Svar på tråden Hur känns missfall