• Anonym (orolig)

Har fått en knöl på klitoris vad kan det vara?

Hej!
    Jag har fått en knöl på klitoris längst upp om ni förstår vad jag menar!
    Vad kan det vara? Har aldrig haft så förut Kan det va en helt vanlig fett knöl eller kan det vara ngn form av könssjukdom?

Är gravid i v.31

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Har fått en knöl på klitoris vad kan det vara?
  • Anonym (orolig)

Hoppas jag verkligen inte då jag har en fast partner sen 9 år tillbaka :(
    Ska man ha några speciella symtom för dessa sjukdomar?

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2012-06-04 11:13:18 följande:
    Hoppas jag verkligen inte då jag har en fast partner sen 9 år tillbaka :(
    Ska man ha några speciella symtom för dessa sjukdomar?

Be att få komma till din bm för att via upp, för är det herpers eller kondylom så får du nog inte föda vaginalt.

Det kan ju vara något helt annat också, så se till att kolla upp så slipper du fundera.
  • Anonym (Finne?)

Kan var en finne. Kondylom kan man få av bara petting och det kan ligga latent i många många år. Men det är små 'platta vårtor'. Herpes är väl mer blåsor?

• Anonym

Har du inte haft det länge, och inte har det någon annanstans, så skulle jag också gissa att det bara är en finne eller svullen körtel. 

• Anonym (orolig)

Har haft den i ett par veckor nu, men har inga andra symtom. Känns som om den sitter under huden, har försökt att kolla med spegel, men lite svårt att se!

• Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2012-06-04 11:26:22 följande:
    Har haft den i ett par veckor nu, men har inga andra symtom. Känns som om den sitter under huden, har försökt att kolla med spegel, men lite svårt att se!

Din partner har inte kollat?
  • Anonym

Sitter det under huden och bara just där så skulle jag också tippa på en inflammerad talgkörtel. Gå till gyn och få det undersökt, men högst sannolikt kommer det läka ut av sig självt Glad

• Anonym (orolig)

Nä jag har inte sagt ngt till han om det. Men antar att jag kommer att göra det.
    Varför eller hur får man en inflammerad talgkörtel?

• katalysator
    Anonym (orolig) skrev 2012-06-04 12:25:58 följande:
    Nä jag har inte sagt ngt till han om det. Men antar att jag kommer att göra det.
    Varför eller hur får man en inflammerad talgkörtel?
    På samma sätt som man får finnar i ansiktet. I ditt fall skulle jag gissa att det är graviditetshormoner som spökar Glad Man kan få det i underlivet också, oftast gör man ingenting åt det utan de läker ut av sig själva. Om den växer eller du har mycket besvär av det så kan du gå till gyn så kan de skära upp och tömma den på var, men det är bättre om den läker av sig självt.
Svar på tråden Har fått en knöl på klitoris vad kan det vara?