• Bebis 2005

Barnkammare, hur har ni inrett den?

Som en del av er kanske har märkt så älskar jag att inreda o är helt shoppinggalen i prylar till hemmet...och det blir ju inte lättare sen när man ska planera ett baby-rum...

Hur har ni inrett er bebis rum?
    Beskriv gärna möbler, färger, gardiner, tapeter, har ni nåt särskillt ni följer, som ett mönster i rummet (ex Nalle Puh, Nallar).

*tanx*

• Svar på tråden Barnkammare, hur har ni inrett den?
  • pabe

Vi har fototapet i form av skog med trädstammar och lövkronebård längst upp, jättefint blev det
    Sen mjuka pasteller o mjukt ljus lätt att städa med hyllor och kistor på golvet som man snabbt kan slänga grejer i.
    Hon sover fortfarande inne hos oss så jag är inte klar ännu.
    Jag hade köpt en hel del innan, men sen när hon kom så ångrade jag mig.
    Därför ska jag tänka om lite på en del grejer.
    Det är nog klokt att ta det lite lugnt tills man vet vad det blir för en liten person.
    Lycka till...

• Bebis 2005

Nån mer måste väl ha ett baby-rum? *ler*

• Twilight

Ljust beige väggar och en fondvägg i plommon. Gardiner, matta och ramar är i plommonfärg.
    Alla möbler i den beige.
    Hel vägg med foton på lillskruttan.

• zigzig

Ett par av våra kompisa har gjort ett jättefint babyrum med massvis av djur och starka färger (absolut inga pasteller). Det är snyggt och könsneutralt och passar för barnet ganska länge ändå upp till 5-6 årsåldern.

• Binis

Håller på för fullt med vårt branrum/kontor. Bor i en trea så det får än så länge vara lite kombinerat.

Jag har bild på barnsängen plus bård o färg på väggen i bildgalleriet. Möbler + skärmvägg son vi gömmer datorn bakom går i vitt, vi har även en träfärgad kista, min mammas gammla brudkista som jag fick när jag var 18 år och som liten i magen ska få av mig sen

Vi vet att vi ska få en liten flicka ska jag kanske säga

Binis, v 38+6

• tinna

Vi har gröna vägga och en knallröd spjälsäng. Tavellist utmed hela långväggen med tavlor i knalliga färger på olika djur (köpta på gallerix). VI håller på att fixa ett myshörn i rummet, ska lägga typ en sockel ca 10 cm hög med madrass på i hörnet bakom sängen och sen ha kuddar i härklliga färger och mönster. Där ska vi ge kvällsvällingen och läsa sagor. Idén kom när vi hade haft nattgäster i barnkammaren och madrasserna låg kvar och Jakob bara ville sitta där och läsa Max hela dagarna.

Vi har gula grdiner med blå och röda tåg på. En blå stjärnlampa från Ikea får agera ledljus om natten när man ska hitta Jakob i sängen när han skriker och i taket sitter en Nalle Puhlampa. Det finns en ful blå byrå också som ska bytas ut när vi kommer på vad vi vill ha istället och så måste vi skaffa en bokhylla eller nåt att ha leksaker och böcker i, just nu finns allt i backar på hjul från Ikea.

• AA aa

Axels rum har ljusblåaväggar. Han har blåa gradiner med månar och nallar på, en stjärna som taklampa, två vägglampor i form av månar och en mobil med planeter över sin säng som står under en loftsäng. Blått bord med stolar i blått/grönt/gult och rött. Blå matta med bilbana, affischer med Spiderman och leksaker upphängda i en gul förvaringsgrej från IKEA samt mer leksaker i vita plastbackar. Fast vi ska göra om när han och lill*n ska dela rum sen och de ska bo i vårt sovrum och vi i det lilla sovrummet istället.

• Meli

Lekrummet är gult och grönt målat med en bård från "Bluemoon Company" Och sen har vi använt mycket av IKEAS äppelgröna barnsaker.

Hans sovrum är pyttelitet och ljusblått, med en tapet från "Bluemoon Company" och ljusblått tak med stjärnor på. Möbler är Diktad från Ikea.

• Mumin

Vi har nyss flyttat och ska snart börja fixa till vår ett-åriga dotters nya rum. Planerna ser ut så:

En grön och en gul kortvägg, de andra väggarna ska vara vita. På den ena vita ska vi måla ganska stora bokstäver och på den andra siffor. Det är så långt vi kommit i tankarna.

• therreh

hrm, barnrum har vi nu *s* jag vill ha prinsessstilen så klart ;)

• therreh

har ni bilder på era barns rum? :D

• Elinmamma

Jag har inga bilder men kan berätta ialla fall. Väggarna har gula tapeter och längst upp en bård med tomtebobarnen. Det är snetak åt båda hållen så det blir ganska ombonat. Elin har fått våran gamla 120 säng med avlånga kuddar, den ena i grönrutigt tyg och den andra i vitt. Sen har hon ett skrivbord framför fönstret, en liten bokhylla med skåp i ena ändan som är arvegods. Nedanför fotändan har hon en storkorg som det är en massa extra filtar och kuddar om man gosa extra mycket. Ovanför huvudet har hon en liten röd hylla med hästar, där en gosekaning bor och napparna. På den lilla bokhyllan står alla gosedjuren när det är nystädat... Hon har för tillfället sin spis och alla plasttillbehören till spisen i en plastlåda. Och så står det en kista kvar som vi inte har fått plats med någon annanstans, alla babysakerna ligger i den. Gardinerna bytts med jämna mellanrum, för dagen ljusblå.
    Sen har hon mesta dels av sina leksaker på kontoret på nedervåningen, vilket är perfekt så jag kan jobba lite oxå. Och så en hel del har letat sig in i tv rummet och köket förstås... ;)

• heleneuz

Min dotters rum är inrett i nalle puh.......
    Hon har gula tapeter med nallepuh bård och nalle puh mönster på tapaten.
    Hon har rosa gardiner och samma ska hon få i himmel(är inte sydd än)
    Nalle puh matta och nalle puh tavlor har hon också.....

• mamma2004

Har inget direkt tema men bilder finns i bbildgalleriet! Välkomna in!

Svar på tråden Barnkammare, hur har ni inrett den?