Ställa in dejt?
Är det okej att ställa in en dejt för att man verkligen inte är på humör?
Och hur förklarar man det för dejten?
Hur skulle ni reagera om ni fick ett sms där en person vill ställa in en dejt för att det är en dålig dag?
Är det okej att ställa in en dejt för att man verkligen inte är på humör?
Och hur förklarar man det för dejten?
Hur skulle ni reagera om ni fick ett sms där en person vill ställa in en dejt för att det är en dålig dag?
Jag skulle tolka det som att han/hon verkligen inte är intresserad av mig. Är ajg inte mer värd än att man ställer in för att man "inte känner för det", så fanns det nog inte mycket till intresse där till att börja med.
Jag hade tolkat det som att personen inte var intresserad av mig. Dagen kan ju faktiskt bli bättre med dejten
Plus att jag skulle tycka att det var förbannat barnsligt att ställa in en dejt via ett SMS utan förklaring.
Ja visst är det så man tolkar det?
Jag har inte gjort det, eller blivit utsatt för det, men tanken slog mig. För ibland har man ju en så katastrofalt dålig dag och verkligen inte har energin för att göra sig i ordning och vara trevlig och representativ utan man vill hellre gå hem och dra täcket över huvudet och hata världen.
Det kan väl funka om dejten var en träff med en vän som man känner väl, och som man kan vara helt ärlig med. Inte om det är en träff med en ny bekantskap som man kanske ville utveckla något romantiskt med.
Det är väl i så fall bättre att dra till med en vit lögn och hävda att man har blivit sjuk eller nå't.
Hade du skickat sms som du skrev, så hade du gått fett bort.
Vem avbokar något på sms? Ring och försök få till ett samtal åtminstone.
det bästa är att vara ärlig. jag hade inte blivit sur om någon förklarade för mig att det nog inte var en sån bra idé att ses just den dagen då personen har en dålig dag.
jag brukar alltid vara ärlig mot arbetsgivare och så om jag har en dålig dag och alla är förstående.