• Little Miss Fucking Sunshine

Ställa in dejt?

Är det okej att ställa in en dejt för att man verkligen inte är på humör? 
    Och hur förklarar man det för dejten?
    Hur skulle ni reagera om ni fick ett sms där en person vill ställa in en dejt för att det är en dålig dag? 

Today I´m handing out asskickings and lollipops. And I´m all out of lollipops.
  • Svar på tråden Ställa in dejt?
  • Khaleesi

Jag skulle tolka det som att han/hon verkligen inte är intresserad av mig. Är ajg inte mer värd än att man ställer in för att man "inte känner för det", så fanns det nog inte mycket till intresse där till att börja med.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Elaifiknow

Jag hade tolkat det som att personen inte var intresserad av mig. Dagen kan ju faktiskt bli bättre med dejten

• Khaleesi

Plus att jag skulle tycka att det var förbannat barnsligt att ställa in en dejt via ett SMS utan förklaring.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!

Ja visst är det så man tolkar det?
    Jag har inte gjort det, eller blivit utsatt för det, men tanken slog mig. För ibland har man ju en så katastrofalt dålig dag och verkligen inte har energin för att göra sig i ordning och vara trevlig och representativ utan man vill hellre gå hem och dra täcket över huvudet och hata världen. 

• Khaleesi

Det kan väl funka om dejten var en träff med en vän som man känner väl, och som man kan vara helt ärlig med. Inte om det är en träff med en ny bekantskap som man kanske ville utveckla något romantiskt med.

• jonas1974
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-06-04 15:09:50 följande:
    Är det okej att ställa in en dejt för att man verkligen inte är på humör? 
    Och hur förklarar man det för dejten?
    Hur skulle ni reagera om ni fick ett sms där en person vill ställa in en dejt för att det är en dålig dag? 
    SMS skulle kännas skit, men ett ärligt samtal känns lugnt för mig.
    Om en dejt skulle ringa mig och säga att hon inte är på humör skulle jag köpa det rakt av EN gång.
    Gång 2 njaa, gång 3 fattar vinken.
    Jag skulle inte ens fråga varför om du sa att du inte hade lust.
    Gå på dejt med någon som vill vara någon annanstans däremot känns fel.
  • Johan70

Det är väl i så fall bättre att dra till med en vit lögn och hävda att man har blivit sjuk eller nå't.

• Kews

Hade du skickat sms som du skrev, så hade du gått fett bort.

Vem avbokar något på sms? Ring och försök få till ett samtal åtminstone. 

Kews skrev 2012-06-07 17:25:49 följande:
    Hade du skickat sms som du skrev, så hade du gått fett bort.

Vem avbokar något på sms? Ring och försök få till ett samtal åtminstone. 
    Nej ingen har gjort det, varken jag eller nån annan.

Det bara slog mig; ibland har man ju en skitdålig dag och vad gör man då om man har en dejt? Så det var en rent hypotetisk fråga. 
  • Kews
    Little Miss Fucking Sunshine skrev 2012-06-07 17:50:37 följande:
    Nej ingen har gjort det, varken jag eller nån annan.

Det bara slog mig; ibland har man ju en skitdålig dag och vad gör man då om man har en dejt? Så det var en rent hypotetisk fråga. 
    Vad trevligt för personen ifråga att inte få en avbokning via sms :)

Vita lögner och så blir bara jobbigt i längden, och är din dejt något att behålla så tror jag du lättast förklarar situationen med ett ärligt svar och ser till att hålla humöret inställt till nästa tid. Om du måste ljuga så hitta något ingen använder ofta som tidigare skrivit, att bli sjuk "helt plötsligt" är oftast jätte jobbigt att övertala någon med.
  • tarux

det bästa är att vara ärlig. jag hade inte blivit sur om någon förklarade för mig att det nog inte var en sån bra idé att ses just den dagen då personen har en dålig dag. 
    jag brukar alltid vara ärlig mot arbetsgivare och så om jag har en dålig dag och alla är förstående. 

Svar på tråden Ställa in dejt?