Umgängesrätt??
För lite mer än 2 år sen så träffade jag min nuvarande sambo. Han har sedan tidigare förhållande en son som i dagsläget är 10. Jag har två flickor innan 7 o 9 år. Gemensamt har vi en dotter på 1 och en lillebror i magen.
Sambon och hans fd gick isär tre år innan han träffade mig. Allt gick då relativt fort, blev gravida o flyttade ihop.
Pojken, vi kan kalla honom Karl, kom jättebra överens med mina tjejer och med mig. Han ville vara med mig hela tiden. Sitta knä, hålla hand m.m.. Han bodde då vv hos oss och mamman. Sen efter någon månad så började mamman att manipulera honom. Det började med att han började bråka - massvis. Sen tillslut ville han inte sova hos oss alls. Efter samtal med socialen och bup så avvaktade vi. Gav honom lite tid att smälta allt.
NU två år senare så hejar han inte ens på pappa på stan. Vi har tagit upp detta med socialen igen, vart på samarbetssamtal med mamman. Enligt socialens utredning så ser dom på Karl att han inte vågar säga emot mamma, att han egentligen vill träffa pappa. Pojken är helt sönder manipulerad. Nu återstår bara att göra en stämning på umgänget. Men vad tror ni tingsrätten kommer att göra?
Detta tar kol på min sambo. Allt han vill är ju att ha sin son tillbaka. Iaf varannan helg. I dagsläget svarar han inte ens i telefon när pappa ringer.