• Anonym (förlovning titan)

Har du förlovat dig med titanringar?

Jag och min sambo har tänkt att förlova oss i sommar (men det är inget vi har tänkt berätta för någon annan innan, så det är därför jag väljer att vara anonym.)

Jo, saken är den att vi funderar på ringar i titan. Egentligen tycker jag bäst om vitguld, men har lite problem med kontaktallergi, så därför vågar jag inte chansa. Rödguld trivs jag inte så bra med, och därför funderar vi nu på titan, som jag dessutom är helt säker på att jag tål. 

Ni andra som valt förlovningsringar i titan - är ni nöjda? Har ringen hållt sig fin och känns det bra att ha en ring i titan, även om det inte är något klassiskt material för en förlovningsring? Har ni några bra tips på inköpsställen får ni gärna också skicka en länk! :)

Ja, det vore kul med lite input. Det är ju ändå en ring som jag har tänkt att ha för resten av mitt liv. ;)         

• Svar på tråden Har du förlovat dig med titanringar?
  • LovyDovy

Vi har titanringar och jag trivs super med det. Vi köpte våra från guldfynd och då fick man till en liten putsgrej som man snyggar till dom med ifall dom skulle bli repiga... Ska jag vara eftersmart så hade jag hellre köpt ringarna från www.titanringar.com, där finns det mer att välja på!

• Diamond

Hej.. Vi förlovade oss för ett par månader sen och valde ringar i titan.
    Provade ut storlek i butik men beställde från titanringar.com
    Mycket nöjda!!

• Lisa1977

Jag har en vigselring i titan och guld med en liten diamant i. Super nöjd med den! Valde titan då det är mer hållbart än guld och maken har ett slitigt jobb. Känner då ingen skillnad jämfört med då jag hade en gedigen guldring som vigsel ring. Hittar inte länken till det stället vi köpte våra på men jag ska leta vidare.

Raboligan är komplett!
  • Anonym (Titan är coolt)

Jag har varit förlovad med titanring. Köpte det mest för att jag visste att killen skulle vägra ha en guldring, men jag blev jättenöjd. Titan är en cool metall och det är snyggt. Vi fick med putsgrej vi med. Skulle jag förlova mig igen skulle jag absolut kunna tänka mig titan. 

• Kramizzar

Har både förlovningsring och vigselring i titan. Är super nöjd. Vi köpte dom på en guldsmedsbutik.

Grattis i förskott till förlovningen.   

• Majsan70

Vi har inga förlovninsgringar men väl vigselringar i Titan. Fantastiskt material som håller sig fint o lätt går att fixa till med enkla medel.  Vi köpte våra på titanringar.com De har massor att välja på och jag älskar min ring.

Maken har problem med kontakt exem och kan tyvårr inte ha sin titanring vilket är oerhört ovanligt. Så köp en rymlig ring så den inte sitter åt om du har såna tendenser.

Köper man hos Titanringar har de dessutom en fantastisk service.

Så här ser min ring ut för övrigt.

• spillerkillern

Vi har titanringar och vi är båda nöjda med det. Den enda nackdelen är att titan är hårdare och därmed svårare att ändra storleken på än vad guld är. Nu under graviditeten så har jag den i halsbandet istället för att ändra den pga svullna fingrar.

• La Lola

Makens vigselring är i titan (min är i vitguld).
    Den ser ut som den gjorde när den köptes för snart 6 år sen.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • moontrip

Hej! En liten grej bara som kan iaf vara värt att ha reflekterat över: titan är ett väldigt hårt material som behöver specialverktyg ifall man någon gång skulle behöva kapa ringen.

Jag var på akuten efter en bilolycka en gång, och bredvid mig låg en kille med just en titanring. Hans finger hade av någon anledning svullnat upp rejält (han hade alltså skadat sig på något vis), och han inte fick av sig ringen. 
    Det var rätt otäckt, för fingret blev mörkare och mörkare och riktigt tjockt. Och personalen lyckades inte få av ringen. 
    De pratade om några extra starka sågar som bara fanns på operationsavdelningen, men de hade liksom förtur på de akuta operationerna förstås, så killen fick ligga där timme ut och timme in utan något svar på hur de skulle lösa det hela.... när jag blev utskriven så låg han fortfarande kvar, så jag vet inte hur det slutade.

(En vanlig ring kan man ju alltså såga av hos en vanlig guldsmed).

Dock tänker jag att eftersom titanringar blir vanligare, så kommer väl förhoppningsvis dessa sågar bli det också. Jag fick mig iaf en liten varning av den här upplevelsen. Hoppas jag inte skrämt upp dig nu, men jag tycker det kan vara bra att känna till!

• Anonym

Min mans ring är i Titan och han är jättenöjd.

• Shorona

Så ser min ut också, förutom att jag har 6 stenar i och så är det inte blått i spåret. Plus att min ring är i rostfritt stål.

Vi tittade på titanringar men fastnade för dom i rostfritt stål istället.

Majsan70 skrev 2012-06-04 17:03:19 följande:
    Vi har inga förlovninsgringar men väl vigselringar i Titan. Fantastiskt material som håller sig fint o lätt går att fixa till med enkla medel.  Vi köpte våra på titanringar.com De har massor att välja på och jag älskar min ring.

Maken har problem med kontakt exem och kan tyvårr inte ha sin titanring vilket är oerhört ovanligt. Så köp en rymlig ring så den inte sitter åt om du har såna tendenser.

Köper man hos Titanringar har de dessutom en fantastisk service.

Så här ser min ring ut för övrigt.

• Fiona M

nej, men vi har gift oss med titanringar!
    vi är jättenöjda, men se till att guldsmeden är van att jobba i det och kan ändra storlek om det behövs!

• ventilera mera
    LovyDovy skrev 2012-06-04 16:19:57 följande:
    Vi har titanringar och jag trivs super med det. Vi köpte våra från guldfynd och då fick man till en liten putsgrej som man snyggar till dom med ifall dom skulle bli repiga... Ska jag vara eftersmart så hade jag hellre köpt ringarna från www.titanringar.com, där finns det mer att välja på!
    Samma här, gifte oss med titan (ingen av oss gillar ringar, men eftersom den är så lätt känns den ju knappt...) och köpte på Guldfynd. Ångrar liksom du att jag inte köpte från Titanringar istället, finns finare där.

Men ringen och materialet är jag ändå vansinnigt nöjd med.
  • Majs

Både fölovningsring och vigselring i titan. Är supernöjd! Stenar i båda ringarna.

• Anonym (förlovning titan)

Tack för alla tips och goda råd! Ja, det är ju lite lurigt detta att titan är så svårt att det är svårt att ändra storlek på ringen, om det skulle behövas. Jag är dessutom gravid nu men var smart nog att kolla storlek på fingret redan innan (jag har sällan ring annars, så jag hade ingen gammal jag kunde utgå ifrån.)

Tack även till moontrip, även om jag blev lite skrämd av det du skrev. ;) Hoppas så klart slippa hamna på akuten i det tillståndet, men man vet ju aldrig.

Svar på tråden Har du förlovat dig med titanringar?