• Anonym (orolig)

    misstänkt otrohet

    Hej!

    Jag misstänker att min pojkvän sen 1,5 år kanske är otrogen el kommer vara det. För ca 4 månader sedan upptäckte jag att han började smsa med en tjej som jag aldrig hört talats om el träffat. Jag lät de vara eftersom jag inte ville verka fånig, det kanske bara var en kompis tänkte jag. Min pojkvän pluggar på annan ort men vi ses varje helg tors - sön. Jag har nu märkt att smsandet bara fortsatt ibland flera gånger om dagen, han har även börjat ha telefonen på endast vibration och han har den på sig hela tiden. Lägger han den på bordet lägger han den upp och ner så att jag inte ska se. Detta har han aldrig gjort förut, utan då har han haft den framme med ljudet på.

    Han har märkt att jag blivit ledsen och tillslut frågade jag honom om detta var på han svarade att det var en gammal kompis ex, att de endast var kompisar som gillade att snacka skit och ta en öl ibland. Han sa att jag inte hade något att oroa mig över. Men jag kan inte släppa det, tror inte att de har träffats eftersom hon också bor här i stockholm, tror endast de är en massa sms bara men det känns ändå. Han menar på att han tycker man får smsa med vem man vill att de inte är så stor grej men varför "gömmer" han då undan telefonen och får nästan lite dåligt samvete när han märker att jag märker. Han slutar ju inte fast han vet att jag mår dåligt över det. Jag ska åka iväg i sommar och då är jag jätte rädd att de ska ses och att han då kommer vara ortogen mot mig. Vi hade en liten kris för kanske 5 mån sedan men då kom vi fram till att vi skulle fortsätta va tillsammans. Fattar ingenting och känner mig förvirrad, varför gör han bara inte slut med mig?? Tacksam för svar!     

  • Svar på tråden misstänkt otrohet
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Din pojkvän behöver ta hänsyn till att hans sms:ande gör dig illa. Ni hade också en kris i er relation vilket gör situationen  mer känslig. Du är orolig och klänner att han gömmer undan detta för dig vilket ökar på din oro ännu mer. Det måste betyda något att han har så pass mycket kontakt med den andra tjejen. Det är vädigt viktigt att kunna lita på varandra i en relation. Er relation verkar vara i allvarlig fara. Prata med honom och markera tydligt hur du mår. Om han inte tar hänsyn till det blir det inte bra varken för dig eller er.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden misstänkt otrohet