Hjälp mig med råd! (matbord)
Älskar vitt och lantligt. När vi blev ytterligare en i familjen nu i feb som snart kräver egen matplats och vi är en familj som gärna har middag för vänner och familj så insåg vi att vi behövde ett större bord. Sagt och gjort fyndade både ett större bord och ett vitrinskåp i furu för 100 kr tillsammans (!)
Skåpet är färdig vitmålat nu som de andra skänkarna vi redan har. Men så till bordet, jag vill ha ett vitt vitt vitt bord. Men nu gör alla mig velig. säger att det aldrig kommer hålla sig fint med så små barn osv.
Vad har ni för vanor med vita bord? allra helst hemma målade då.
En annan fundering är ju att ta och bara lacka skivan men vet inte såg ju framför mig det fina vita. Mina ihopplockade stolar är ju vita och fina och väntar bara på att få stå vid de nya bordet men de lär ju dröja. Sambon har varit snäll och slipat bordet trärent iaf så nu behöver jag bara bestämma mig.
Läste någonstans om att ha golvfärg, de kanske är något? Vitgolvfärg måste väl vara tåligt? Annars skulle väl folk inte använda det på sina golv, men känner ingen som gjort det så vet inte hur golven ser ut efter ett tag iofs.
Köra på min bild jag har i huvudet på helt vitt eller ska jag måla vitt nertill och lacka skivan? Köra på typ vit löpare och sånt ovanpå istället. Furu känns inte jättekul? :/ gah!!