Förändrad 5 veckors bebis.
Alva har sedan hon kom haft lätt för att somna och få ro. Vi har haft henne i vaggan vid våran säng och där har hon sovit gott om nätterna även på dagarna. Hon har varit nöjd efter matning och kunnat somna om när hon är trött. På dagarna kan man lägga henne bredvid sig i sängen och hon får ro och somnar. Samma sak i soffan osv. Bara hon hör min och (pappas) röst och känner att vi är i närheten. När hon sover så sover hon väldigt gott och länge. När det gäller mat så har hon bra aptit och det har inte varit några problem med matning. Men nu sedan ungefär fyra dagar tillbaka har hon varit orolig, svårt att somna in spelar ingen roll hur mycket jag och Tobias håller henne, vyssar henne eller går med bärselen. Hon skriker mycket på dagarna och går många gånger inte att trösta henne.. Hon kan vara jätte trött men har bara helt enkelt svårt att komma till ro och somna. Hon sprattlar och gnider sig åt alla håll... innan hon tillslut somnar in. Och när hon väl sover så kan vi inte lägga ifrån oss henne för då vaknar hon direkt och är förtvivlad, innan har vi kunnat lägga ned henne i soffan vid oss och hon sover så gott. Det är som att hon ligger halv vaken för att hon är rädd för att bli övergiven Även matningen har blivit svår. Hon äter men bökar och skriker i mellan. När man ska rapa henne så skriker hon. Så har det inte varit innan. Matning har inte varit ett problem. I det stora hela känns det som att hon inte har någon ro i kroppen. Jag blir ledsen eftersom det känns som min älskling inte är nöjd och känner sig trygg längre. Någon som vet vad det kan bero på? (Detta är mitt första barn)