• Blobb60

PUK-kod Telia Refill

Har tryckt fel pin-kod tre gånger och nu måste jag ha puk-koden, men den har jag tappat bort!
    Har inte kvar pappret..

Kan man gå till en Telia butik och fixa detta eller är det kört? Måste ringa ett viktigt samtal imorgon som INTE kan vänta!

Registrerade mig på telias hemsida men det kommer dröja flera dagar innan jag får aktiveringskoden via brev och sedan kan se puk-koden.. jag behöver puk-koden imorgon förmiddag!!

Ni som vet något om detta får gärna svara ... det är den enda telefonen jag har, kan inte ringa kundtjänst!

• Svar på tråden PUK-kod Telia Refill
  • Severus

Har du telia på hemtelefon? Får du fakturor?

På senaste fakturan finns det uppgifter som man kan logga in på Telias Mina Sidor 

Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Blobb60

Har inte hemtelefon! Detta är enda telefonen jag äger!

• Severus
    Blobb60 skrev 2012-06-04 23:06:52 följande:
    Har inte hemtelefon! Detta är enda telefonen jag äger!

Ok, ok

Har du bredband hos Telia, digital-tv??

Räcker med någon faktura från dem.     
    Piece of cake to get rid of a piece of shit...
  • Frontline

Är nog kört att få fram den koden så fort om du nu inte kan logga in på mina sidor...
    Spring ner i morgon och köp ett kontantkort så kan du iaf ringa tills du kan låsa upp din mobil...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Blobb60

Vadå, köpa ett nytt sim-kort? Vad kostar det då..?

• Blobb60

jag äger bara en mobiltelefon.

• Frontline
    Blobb60 skrev 2012-06-04 23:19:29 följande:
    Vadå, köpa ett nytt sim-kort? Vad kostar det då..?
    eeeh ja du kan faktiskt köpa ett kontantkort i en vanlig affär/mack kostar kanske nån hundring sen kan du ju fylla på det med valfri summa för att ringa med det, vet inte om det ingår nått att ringa för när man köper det men det står säkert på...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Blobb60

Låter lite väl dyrt. Kan man inte gå till  en telia butik och så kan de ge en puk-koden?

• Lacey

Har för mig att jag fick ny pukkod i Teliabutik för att låsa upp telefonen när jag gjort samma sak. Dock tycker jag mig minnas att det tog ett tag innan den låstes upp. Så jag skulle nog köpa ett Telia-startpaket för någon hundring om nu samtalet i morgon fm är så viktigt.

• Blobb60

Tog ett tag innan den låstes upp? Man ska ju knappa in koden och så ska telefonen låsas upp direkt.. du kanske fick vänta på koden menar du..?

• Lacey

Jag minns inte hur det var exakt då det var några år sedan, men vad jag minns så var det något som gjorde att telefonen inte funkade på en gång utan det tog ett dygn eller något sådant.

Svar på tråden PUK-kod Telia Refill