• Anonym (orolig)

Vad e detta i mitt öga ??

för att göra en lång historia kort. För 12 dagar sen solade jag o en vän oplanerat vi låg o halv sov i solen i ca 2+ utan skydd... brände mig givetvis o de har hållt  i sig tills nu men blivit bättre.. Iaf började googla runt om hudcancer etc o blev då väldigt orolig så när ja duschade dagen efter började jag se eller uppmärksamma massa fläckar jag hade o blev helt förvirrad, vet inte alltså om jag hade de innan dtta hände eller efter.. brukar nästan aldrig sola o bränna mig.. Sen blev jag så rädd att jag forsatte mitt sökande på nätet o började se nåt om ögon cancer så jag gick in på toa och då fann jag detta som skrämde mig mest :

img651.imageshack.us/img651/4703/img20120604161214.jpg

vad är det för prick jag ser ?? jag vet inte om jag ahde den förr eller inte men brukar aldrig kolla så mycket i mina ögon så jag vet inte ... e skit rädd

• Svar på tråden Vad e detta i mitt öga ??
  • Fredrika2007

Vadå? Pupill? ;) Ärligt, jag ser inget konstigt??

Prickar på kroppen kan man få när man solat/bränt sig. De försvinner och betyder inte automatiskt att man fått cancer.
    Dessutom är det inte troligt att du skulle få cancer för att du bränt dig i solen EN gång och det uppkommer inte så snabbt efteråt.
    Självklart ska man vara försiktig med solen men jag är rätt säker på att du kan vara lugn. Googla symptom är ingen höjdare, då har man alla sjukdomar som finns.

• Anonym (orolig)
    Fredrika2007 skrev 2012-06-04 23:41:00 följande:
    Vadå? Pupill? ;) Ärligt, jag ser inget konstigt?? Prickar på kroppen kan man få när man solat/bränt sig. De försvinner och betyder inte automatiskt att man fått cancer. Dessutom är det inte troligt att du skulle få cancer för att du bränt dig i solen EN gång och det uppkommer inte så snabbt efteråt. Självklart ska man vara försiktig med solen men jag är rätt säker på att du kan vara lugn. Googla symptom är ingen höjdare, då har man alla sjukdomar som finns.

kolla till vänster på de bruna området där ser du en liten svart fläck.. har bränt mig förut men de var typ 6 år sen innan dess minns jag inte... jag vet inte ja inbillar mig men börjar notera massa fläckar o prickar över allt
  • Fredrika2007

Det ser ut som helt vanlig prick man kan ha i ögat, du har troligtvis alltid haft den. Jag har oxå liknande fläckar i ögat, de flesta har nog det. Hudcancer kan uppkomma flera år efter att man bränt sig. OBS! När du bränt dig upprepade ggr! Tror risken är ytterst liten för din del. Oroa dig inte! Och googla inte mer. :)

• Anonym (orolig)
    Fredrika2007 skrev 2012-06-05 00:37:33 följande:
    Det ser ut som helt vanlig prick man kan ha i ögat, du har troligtvis alltid haft den. Jag har oxå liknande fläckar i ögat, de flesta har nog det. Hudcancer kan uppkomma flera år efter att man bränt sig. OBS! När du bränt dig upprepade ggr! Tror risken är ytterst liten för din del. Oroa dig inte! Och googla inte mer. :)
    varför dykr den upp nu ller har jag missat den förr bara känns skumt
  • fläta
    Anonym (orolig) skrev 2012-06-05 11:48:50 följande:
    varför dykr den upp nu ller har jag missat den förr bara känns skumt
    Du har garanterat bara missat den förut. 
  • tia

du har nog bara missat den & nu när du stressar och hetsar ihjäl dig så kommer du hitta alla möjliga "konstiga fläckar du inte sett förut" 
    Det blir så,man inbillar sig en massa.
    Bara för du bränt dig en gång så betyder INTE det att du har cancer, låter lite som att du har hypokondriska drag?
    bara hjärnspöken försök varva ner lite & slappna av istället Glad 

• Anonym (hmm?)

Förlåt, men "u must be joking". Alltså jag kan vara en aning hypokondrisk i perioder men nu är du liiite väl nojig. Inte sjutton har du uppmärksammat varenda prick på kroppen. Ögonen har ju massor av små prickar o skiftningar.

Jag fick en leverfläck i ögat för några år sen, den sitter där än o är helr ofarlig. Man får ju nya fläckar o grejer hela tiden o det är inte så ofta livshotande

Svar på tråden Vad e detta i mitt öga ??