• Anonym

så uttåkad på min sambo

hej!

min sambo vill typ aldrig ha sex längre, han kollar på porr och runkar i sin ensamhet typ varje dag! han har varit borta i 3 månader, men kom tillbaka för en månad sedan. när han va borta prata han om hur bra och mycket sex vi skulle ha. Verkligheten ser ut som så att jag frågar honom varje kväll, men han sitter uppe "kollar" TV och jag somnar, på morgonen sen ser ja att han kollat på porr! denna månad som han varit hemma har vi haft sex 2 ggr, WOW, jag dööör av trisstress. vad ska ja göra? han bryr sig inte att jag vill ha sex verkar det som, vi har barn tillsammans och har varit ett par i 3 år...

lixom 3 år å dött sexliv, kan man göra slut med han pga detta?

• Svar på tråden så uttåkad på min sambo
  • Anonym

Trist kille. Jag skulle göra slut. Om jag älskade honom skulle jag nog ta upp det på allvar först och se om det blev bättre.

• Anonym (hm..)

Fråga honom varför han inte vill ha sex med dej, berätta hur du känner. Hade ni sex ofta innan ni fick barn? Jag förstår att det känns tråkigt om han slutar vilja ha sex redan efter tre år. Det borde finnas en anledning kan man tycka..

• Anonym

dö trist verkligen! innan vi fick barn hade vi sex, när ja va gravid hade vi sex, efter vi fick barn hade vi sex, vårat barn är 1 år nu och de är först nu vi inte har sex! eller som sagt 2 ggr på en månad, yeah! Ja frågar han säger att de är jag som sover och att par kan ha sex mitt i natten, men halå, han kommer till säng efetr 24, ja har sovit sedan 22 hur många vaknar då upp för att ha sex när jag typ är i djup sömn. han skyller mest på mig oavsett vad ja säger. å när han va borta i 3 mån så prata han varje dag med mig hur bra sexliv vi skulle ha osv göra massa roliga saker osv, så de roliga va det att  ha sex 20 min två ggr på en månad!? Jag har frågat och berättat hur det är... å jag har även nu börjat fundera på att lämna honom för jag trivs inte med detta, sänker självförtroendet på mig massa, särskillt eftersom han måste kola porr så tänker ja att han iaf måste ha sex intresse, men att JAG inte duger!

• jonte02
    Anonym skrev 2012-06-05 13:29:30 följande:
    dö trist verkligen! innan vi fick barn hade vi sex, när ja va gravid hade vi sex, efter vi fick barn hade vi sex, vårat barn är 1 år nu och de är först nu vi inte har sex! eller som sagt 2 ggr på en månad, yeah! Ja frågar han säger att de är jag som sover och att par kan ha sex mitt i natten, men halå, han kommer till säng efetr 24, ja har sovit sedan 22 hur många vaknar då upp för att ha sex när jag typ är i djup sömn. han skyller mest på mig oavsett vad ja säger. å när han va borta i 3 mån så prata han varje dag med mig hur bra sexliv vi skulle ha osv göra massa roliga saker osv, så de roliga va det att  ha sex 20 min två ggr på en månad!? Jag har frågat och berättat hur det är... å jag har även nu börjat fundera på att lämna honom för jag trivs inte med detta, sänker självförtroendet på mig massa, särskillt eftersom han måste kola porr så tänker ja att han iaf måste ha sex intresse, men att JAG inte duger!
    Borta i tre månader...hm...ok. Varför? Jobb?

Ni behöver givetvis prata ihop er lite om detta. Du behöver en del svar känns det som när jag läser din TS. Jag hade iaf inte accepterat att min partner onanerade om vi inte hade sex och min partner dessutom visste att jag har hög lust. Väldigt knepigt. Rent elakt om du frågar mig. Någonting är det ju helt klart. 
  • Anonym
    jonte02 skrev 2012-06-05 13:59:40 följande:
    Borta i tre månader...hm...ok. Varför? Jobb?

Ni behöver givetvis prata ihop er lite om detta. Du behöver en del svar känns det som när jag läser din TS. Jag hade iaf inte accepterat att min partner onanerade om vi inte hade sex och min partner dessutom visste att jag har hög lust. Väldigt knepigt. Rent elakt om du frågar mig. Någonting är det ju helt klart. 
    ja men visst så ser jag det med! han va borta för att han va tvungen att resa till sitt hemland...å jag kunde inte följa med.

de går inte att prata med honom, han sover mest i soffan om dagarna och blir arg om jag frågar, känns som om det är dött lopp!

jag accepterar inte detta, men vet inte av jag ska göra heller, där av att jag skriver här! men ja kan ju lixom inte va en polis å stoppa honom från att hålla på med sig själv...men de är sjuk, men jag vet inte vaaaad jag ska säga mer, vad jag kan göra? sexvägra de 2 ggr han vill? träffa en annan och ha sex med? ! är fruktansvärt tråkigt iaf...
  • Anonym (hm..)

Fråga varför han hellre ser på porr än att vara med dej, det låter ju som att det behövs en ordentlig förändring om er relation ska hålla. Vaddå kan han inte ha sex och sen sätta sej vid TV/dator om han inte är trött?  Tyckte han hade väldigt konstiga anledningar till att inte ha sex.. Innan du träffar någon annan att ha sex med så måste du ju göra slut, om han inte är med på det förståss..

• Anonym
    Anonym (hm..) skrev 2012-06-05 15:23:22 följande:
    Fråga varför han hellre ser på porr än att vara med dej, det låter ju som att det behövs en ordentlig förändring om er relation ska hålla. Vaddå kan han inte ha sex och sen sätta sej vid TV/dator om han inte är trött?  Tyckte han hade väldigt konstiga anledningar till att inte ha sex.. Innan du träffar någon annan att ha sex med så måste du ju göra slut, om han inte är med på det förståss..
    ALLTSÅ JAG HAR PRATAT MED HAN I DAG , Å HAN SÄGER ATT VI SKA GÖRA SLUT OM DET ÄR DET JAG VILL, HAN HAR INTE GJORT NGT FEL, HAN SÄGER ATT JAG INTE VILL HA SEX, HAN SÄGER ATT DET ÄR NORMALT ATT KOLLA PÅ PORR NÄR MAN ÄN VILL. FAST DET DÄR MED TRÖTT ..HMM HAN ÄR JU DÖDS TRÖTT HAN SITTER JU OCH SOVER TYP 3-4 TIMAR PÅ DAGEN FÖR ATT HAN LÄGGER SIG FÖR SENT. TROR ATT AHN EV SITTER OCH CHATTAR MED ANDRA PÅ NÄTTRENA, DET HAR AIF HÄNT FÖRR... GREJEN ÄR ATT SOM JAG SA ATT JAG TVINGAR INTE ATT HAN SKA VARA MED MIG, MEN JAG SOM PERSON VILL HA ETT SEXLIV OCH KAN HAN INTE GE DET TILL MIG SÅ FINNS DET JU INGEN UTVÄG...ELLER? TROR ATT HAN TROR TYP ATT VI MÅSTE VARA IHOP, MEN JAG SKULLE INTE HA NGR PROBLEM OM VI SEPARERADE FÖR DÅ KAN JAG ÅTMINSTONE VETA ATT JAG INTE HAR NÅGON OCH KAN TRÄFFA VEM JAG VILL.. UATN ATT STÖRA HAN MED MITT TJAT, TRODDE ALDRIG JAG SKULLE BEHÖVA HA EN KILLE SOM INTE VILL HA SEX.. SUCK STÖN OCH STOOONK!
  • Old but experienced

Det verkar som ni har kommit till vägs ände om han faktiskt håller fast vid att:

1) det är inte hans problem om du saknar sex
    2) han är för trött att ha sex med dig men orkar vaka sent på  natten och för att se på porr och runka och ser inget problem med det

Om du gjort klart för honom att du inte vill fortsätta leva med honom och han inte är villig att ändra sig finns det nog inte mycket annat att göra än skilja sig (justare än att vara otrogen).

Lycka till!

• Anonym (beroende)

Han är beroende av vad han än gör mitt i natten! Det går verkligen att fastna för porr, been there och jag är tjej! 

Men att sexchatta är att gå steget för långt...det är ju otrohet enligt mig. Men du verkade inte säker på just det....men rätt troligt med. Du får undersöka det närmare...

Du måste ta bort datorn på nått sätt...låsa in den eller nått bara en kväll...så han är tvungen att komma ut ur bubblan och snacka med dig.

Jag själv har haft likande...men då var dte inte pga av porr sambon inte ville ha sex...snarare trötthet, lathet...inte anstränga sig problematiken... 

• Anonym

Det låter ju illa - men har ni pratat om vilken sorts sex ni vill ha? Det kan ju vara så att han har helt andra förväntningar än vad du har. Tänder han på mer avancerat medan du vill ha vanilj tex?  

• Hipellon23

Jadu TS din kille är en skit om du frågar mej
    Och egoistisk dessutom och sen att han skyller på dig gör ju inte saken bättre. Om du älskar honom stanna hos honom och ha en KK vid sidan om. Annars dumpa honom för det lär ju fortsätta kan jag lova.
    Va konstigt egentligen att han glor på porr när han kan få äkta vara där hemma
    Anledningen Vf folk glor på porr är väl antigen för lite sex hemma eller för att man är singel. I alla fall i min värld:)

• Anonym

Gissar han tycker du är ruggigt trisst i sängen - man kan va råkåt och ändå nobba, vet av egen erfarenhet - tänkt på det ?

Svar på tråden så uttåkad på min sambo