• HelenN

Sidari, Korfu. Nån som varit där eller ska dit i sommar?

Vi åker dit 7/7 och ser verkligen framemot det! Nån som har erfarenheter? Något man kan rekommendera eller avråda eller nåt man ska tänka på?

Det är jag, min man, mina föräldrar och våra två barn 6 och 12 år gamla som åker.

• Svar på tråden Sidari, Korfu. Nån som varit där eller ska dit i sommar?
  • Elli47

Sorry... jag har varit till Korfu 1990 men bodde då i Gouvia. Minns att vi vid något tillfälle (utflykt?) besökte Sidari men minns dock inte hur det såg ut där. Korfu var en grön och fin ö minns jag

• HelenN
    Elli47 skrev 2012-06-19 18:37:51 följande:

Sorry... jag har varit till Korfu 1990 men bodde då i Gouvia. Minns att vi vid något tillfälle (utflykt?) besökte Sidari men minns dock inte hur det såg ut där. Korfu var en grön och fin ö minns jag

Ah ok. Ja jag har hört fler som varit på dagsutflykt till Sidari, så då bör det va lite bra i alla fall. Om man nu bemödar sig att ha det som utflyktsmål!
  • nillse

Vi funderade på Sidari men efter lite övervägande valde vi Turkiet och Gumbet i Bodrum.

Följer din tråd då vi funderar på Sidari som resmål om ett eller ett par år.  

• HelenN

Aha ok... Vi har själv varit i Turkiet 5 ggr!

• passo

Jag var på Korfu,. och om jag minns rätt Sidari... tog en ospecad sista minuten dit.. tror det var 2009 eller 2010. Var bra :)

• HelenN

Ahh ok, ja mygg brukar gilla oss, så då får vi ta hela artilleriet med oss

• nillse

Jag vet att vi kollade runt mycket om just Sidari och vad jag förstod så var det ett bra ställe med bra mat (om man valt till det)

Tror ni kommer få en toppensemester  

• HelenN
    nillse skrev 2012-06-25 17:35:20 följande:
    Jag vet att vi kollade runt mycket om just Sidari och vad jag förstod så var det ett bra ställe med bra mat (om man valt till det)

Tror ni kommer få en toppensemester  
    Ja jag har hört av bla annat kollegor att det ska vara bra!

Jag hoppas det, ska bli skönt att komma iväg....
Svar på tråden Sidari, Korfu. Nån som varit där eller ska dit i sommar?