• Michaela83

Erfarenhet av Mini-Pe? Ngn?

Hej!

Jag fick Mini-Pe utskrivet av min bm, men innan jag börjar, vill jag gärna ha era erfarenheter av pillret..
    Hur har mensen blivit?
    Var det enkelt att bli gravid när du slutat med pillret/hur lång tid tog det?
    Biverkningar på er?

Tacksam för svar...

• Svar på tråden Erfarenhet av Mini-Pe? Ngn?
  • Nattsaga

Började på nya kula igår med mina, har ätit dem innan, jag säga att min erfarenhet är inte den bästa av dem, jag blödde i 3 veckor ibland, och ibland hoppade mensen över och kom inte alls, jag kunde börja blöda lite närsomhelt o.s.v Jag ska ge det ett nytt försök, får jag samma biverkningar igen skiter jag i dem och hittar något annat .

• Nattsaga

Kan tillägga att förra gången jag slutade med dom blev min mens regelbunden och ägglossning på en gång .

• Miim

Har ätit mini-pe under 1,5 år efter jag tog ut min hormospiral. Har funkat helt ok och mensen har varit "normal" - lite svårt o säga efter 5 år av typ ingen mens pga hormonspiralen men...
    slutade med pillrena i mars och testade positivt i juni/juli.
    Det enda jag tyckte var jobbigt var det korta tidsspannet (4 h) gjorde att det kändes som ett ganska osäkert preventivmedel. Så Oron för att bli "ofrivilligt" gravid är väl den största biverkningen tabletterna hade på mig...

• Amy

Jag har ätit dem. Mensen kom relativt regelbundet, men ibland fick jag mellanblödningar och småblödningar ett par dagar innan mensen kom igång ordentligt. Så jag hade många mensdagar. Annars hade jag inga biverkningar. Jag blev gravid direkt efter att jag slutade med dem (mellan barnen) . Nu efter sista barnet tog jag dem bara några månader eftersom jag tyckte jag hade mens fler dagar än jag var utan.

• Anonym

Använde dem men fick sluta, blödde hela tiden...

• Neko

Jag blev gravid när jag tog dem!

Men hade annars mycket småblödningar då och då förutom mens

• natalie72

Hade rätt mkt mellanblödningar de första månaderna, men sen funkade det bra, bortsett från att jag fick väldans problem med finnar.... betydligt värre än i tonåren! Så jag gick över till vanliga (Desolett) igen... När jag slutat med dem blev jag gravid efter ca 5 månader (utan att vi försökt överdrivet mkt).

• Golddigga

Jag åt mini-pe i tre år och min mens kom regelbundet max en vecka i övertid. inga biverkningar alls annars förutom att jag fick problem med cystor mot slutet eftersom mini-pe inte hämmar äl...men jag blev gravid oxå...som slutade i abort....och jag hade ätit mina piller likadant i tre år...

• jessie79

Jag åt mini-pe i några år,inga problem med mellanblödningar heller, vilket var väldigt ovanligt sa min BM, Hade mens var 3:e månad bara! men den kom då den skulle fast det var 3 månaders intervaller.
    När jag slutade med pillrena tog det 1 år innan jag blev gravid, efter 9 "riktiga" försök.
    Inga biverkningar vad jag kommer på.

• Amy

Glömde förresten det, jag fick också väldigt mycket finnar av dem! Det blev lite bättre efter någon månad, men jag hade ändå sämre hy än innan jag började med dem. Finnarna försvann direkt när jag slutade ta pillrena.

• Gossensmamma32

Knaprade mini-pe och blödde varannan vecka. När jag slutade så kom inte mensen tillbaka och det är snart ett år sedan..

Fick min första mens för en månad sen slutade med dem i april förra året.

• Michaela83

Tac för era svar... Ska nog skippa pillrena.
    Är ännu mer skeptisk till dem efter era svar.Och eftersom vi ändå planerar ett nytt barn till hösten, är det inte "hela världen" ifall det skulle bli före..

Det är synd att det inte finns ett perfekt p-medel..

• LAV0LINA

Jag har ätit mini-pe ett tag. kommer inte ihåg hur länge, men drygt 1½ år i alla fall. Fick ingen mens alls under de första 6 månaderna, sedan blev den tok-oregelbunden.. kunde blöda allt från varannan månad till två-tre veckor i sträck med några dagars (max en veckas) uppehåll. trodde det skulle gå till sig efter ett tag, men fick nog och slutade med dem för ett tag sedan.. Nu säger sambon min att jag blir mkt mkt våtare, men däremot har jag ett värre pms-humör.. tycker det låter skumt, men man är väl lite konstig
    Barnfrågan vet jag dock inte, vi försöker inte få barn så vi har återgott det det gamla hederliga kondomerna.

• MinTid

Jag åt mini-P i tre år och mensen försvann totalt. Allt liksom bara avstannade och "dog".

Det tog över ett halvår att få igång cykeln igen.

• Alicia05sMamma

Hej Ts: Har ätit Mini Pe sedan ca 5 år tillbaka. Åt tidigare mercilon 28, men mådde inte bra av dom. Sedan jag bytte till Mini Pe har jag mått kanon. Har aldrig haft några som hellst biverkningar av dom. Mensen blev oregelbunden till en början innan den kom igång som den skulle igen.

Ang. dethär med graviditet efter att slutat ta piller.

Jag säger såhär: Jag missade _Ett_ mini piller i början av sommaren 2004. Resultatet blev vår dotter som föddes 050307

Vi hade tänkt börja bäbisverkstan under 2005, men det ville sig tidigare hehe

Så jag hade då inga problem alls att bli gravid. Men sånt är ju naturligtvis olika.

Jag rekomenderar absolut Mini pe. Mina 2 systrar äter dom oxå efter att ha haft cerazett tidigare som inte alls var bra.

• Neko

Jag håller med om att mini-pe var bättre än cerazette hur som helst, men om man avsolut inte kan tänka sig att bli gravid så bör man nog välja något annat :P

Svar på tråden Erfarenhet av Mini-Pe? Ngn?