• AlbinsMamma

Bröllop

Gifter mig snart men har skoproblem! 
    Bröllopet kommer vara i kyrkan, men jag ska inte ha en stor vit klänning, utan har valt en knälång från BikBok.
    Vad ska jag ha för skor till?
    Har ett par svarta pumps jag gärna vill ha, men kan man verkligen ha svarta skor till en vit klänning, på bröllop?  
    - Albins mamma.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bröllop
  • CeeJay

Jag kan inte rösta för egentligen tycker jag du kan ha vilka skor du vill, färg/form spelar ingen roll. Så länge det är skor du tycker är sköna och snygga

Sen beror det ju lite på din personliga stil och formen på klänningen. Har man tex 50-tals-tema passar prickiga Minnie-Mouse-pumps ! 

• cloudberry79

Vita om du vill ha det traditionellt. Jag hade chockrosa pumps, men i lång vit klänning med släp så såg man aldrig skorna.

Sur, grinig och på smällen.
  • Themis

Vita, övertygat, tycker jag.

Men vems jobb är det att göra ditt liv lyckligt då?
  • LoverBambi

Håller med! Ok att man ej tar brudens färg men e d ngn här som vet varför man ej ska ha svart, är det för att svart 'står för' sorg?

• Themis
    LoverBambi skrev 2012-06-05 19:16:55 följande:
    Håller med! Ok att man ej tar brudens färg men e d ngn här som vet varför man ej ska ha svart, är det för att svart 'står för' sorg?
    Ja, det är just därför svart bör undvikas. Man kan ha svart med färglada accessoarer men snyggast är kanske att undvika kläder som förknippas med sorg.

www.dn.se/mat-dryck/etikett/undvik-helsvart-kladsel-pa-brollop
    Men vems jobb är det att göra ditt liv lyckligt då?
  • Aztrakan

Kan du inte ha nåt mer svart också då, t ex ett smycke eller så, tycker inte det känns sorgligt med svarta skor alls,
    men beroende av klänningen kanske det behövs lite balans mot det svarta? Hade själv vit klänning, men skor i avvikande färg. Lät därför smycken och en detalj i buketten ha samma färg som skorna!

• La Lola

Jag skulle ha skor med färg. Så varken svart eller vitt.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Gweny

klart du kan ha. läckert med skor i en annan färg på bröllop tycker jag.

• AlbinsMamma

Jag ska ha en vit klänning, svart bolero, och tänkte svarta pumps....
    Alla som kommer på bröllopet vet ju att jag är en som gillar svart.
    Tänkte dock ha ett lila halsband, kanske för många färger då? :s 

- Albins mamma.
  • Utropstecknet
    LoverBambi skrev 2012-06-05 19:16:55 följande:
    Ja, svart står idag för sorg. Dock gifte man sig ofta i svart förr. En del hävdar dock (filosofer) att svart representerar livet och vitt döden. Detta förklarar de med att det är svart livmodern (där fostret utvecklas) och så fort barnet möter ljuset (det vita) börjar hennes resa mot döden. Jag kommer (om jag bestämmer för att gifta mig) gifta mig i helsvart. Jag klär mig annars bara i svart så någon annan färg kommer inte på tal och vitt är uteslutet då jag inte är oskuld.

Som svar på ts fråga; jag skulle ta ett par svarta pumps :)
Svar på tråden Bröllop