• Ceridwen

Jag tycker inte det är spännande och häftigt att vara gravid.

Detta är mitt andra barn och det känns som om allt går på räls. Lite tyngre denna gång, mer värk i bäckenet, mer trötthet, men den där häftiga känslan som jag hade när jag väntade min första, den har jag inte. Känner mig "van"...Känns tråkigt...Vill ju att denna graviditet skall vara lika häftig, men det känns bara alldagligt. med första barnet fantiserade jag mycket om hur en blandning mellan mig och min sambo skulle komma att se ut, nu tänker jag inte så mkt pådet, vet ju att det är ett barn där inne, och att den förmodligen är lik vår son.

Pust. Fler omföderskor som känner samma? Eller är jag ensam om denna känsla?

• Svar på tråden Jag tycker inte det är spännande och häftigt att vara gravid.
  • kissemjao

Jag tyckte att min andra graviditet var lika fantastisk som den första. Men det var några veckor i början som jag gick lite i chock eftersom graviditeten inte var planerad. Först när beskedet var smält kunde jag njuta. Passade på att njuta och ta mig tid att gå in i graviditeten eftersom jag visste att det skulle bli den sista.

• Änglatuss

Min kompis kände samma sak (nu talar jag för henne) men jag tror många omföderskor ser graviditeten som en transportsträcka och bara väntan på bebis, medans förstföderskor, ja de är nått nytt för dem... saker och ting händer i kroppen med barnet som en omföderska redan vet om!! Jag är skitnyfiken och läser för varje vecka vad som händer inne i magen.. osv.. men en ah, som jag förstod de på min kompis, en himla lång transportsträcka, i väntan på nått underbart!!

• Ceridwen

kissemjao:

Självklart tar jag vara på alla tillfällen, vet ju inte heller om detta blir min sista. Men det häftiga känner jag inte.

• kissemjao

men visst... man hade kanske inte koll på dagarna. men dock vilken dag man bytte vecka.
    ceridwen... känn dig inte sämre för att du inte upplever det lika häftigt. det där vänder förmodligen när du får träffa filuren därinne!

• Ceridwen

kissemjao:

Men det är just det. Jag vill bara ha den här graviditeten avklarad så jag kan träffa min bebbe. Som änglatuss sa om sin vänninna, att det är som en transportsträcka.

Nej, nu får jag väccka min son!

• Tindrande

jag upplever att jag inte har tid att slukas upp av grav som förra gången. Har så mycket annat runt omkring nu som tar min tid och ork.
    Visst jag tycker det är härligt, men denna gången är det jobbigare

• MissLilo

Jag tycker inte heller den här graviditeten är lika häftig och spännande som första.
    Då kunde jag ligga och bara tita och änna på magen och njuta av varenda stund. Visste precis vilken vecka ochdag jag var i. Gick stolt omkring med magen(ok, det gör jag nu oxå, även om det inte syns så mycket). Njöt verkligen fullt ut av varje dag. All as aatt dte verkligen syntes att jag älskade att vara gravid....ch det gjorde jag verkligen!

Men känns bara som om jag aldrig kommer till vecka 40...vill ju komma ditt någongång.
    HAr inte tid att njuta av graviditeten längre.....har helt enkelt inte tid. Vill ju ha beisen i min famn. Det ska matas(göda upp en alltför mager dotter) matas ohch matas, badas, lekas och därimellan byta blöjor och på något sätt kunna hinna ta sig ut oxå...och ta hand om sig själv.Känner mig bara ständigt trött.

• Dee

håller med om att denna graviditet inte är lika fascinerande som den förra! när man har en så är man så fokuserad på den bebisen, speciellt när det är fullt ös hela tiden. Dessutom är det ju mycket tyngre den här gången och man kan inte göra som man VILL! Inte gå och lägga sig när som eller äta när som.... men liak älskad är ju bebben i magen dock!

Svar på tråden Jag tycker inte det är spännande och häftigt att vara gravid.