• Anonym

Blir inte gravid!!!

Vad ska man göra när man är i min sits?

Har 4 barn, tidigare blivit gravid hur lätt som helst..  den yngsta är idag 8 år, och för två år sedan bestämde vi oss för att försöka skaffa en sladdis...    det gick ju inte!
    Blir INTE gravid!    Eller fick förra våren ett utomkveds i v 6, som ej behövde opereras eller något sådant.
    Men inget har hänt sen dess..

Vad ska man göra?  I min hjärna så tror jag att OM jag ringer gyn tex så ber dom mig att sluta drömma, har redan 4 barn och är snart 38 år....

Ska jag lägga ned detta ( är iofs omöjligt, längtar sååå... )  eller ska jag ringa gyn, vad ska dom kunna göra? 
    Så otroligt frustrerande....

• Svar på tråden Blir inte gravid!!!
  • Anonym (Mille)

Förlåt om jag ställer samma fråga som du trodde gyn skulle säga, men varför vill du ha ett barn till när du redan har fyra?

• Anonym
    Anonym (Mille) skrev 2012-06-05 16:58:31 följande:
    Förlåt om jag ställer samma fråga som du trodde gyn skulle säga, men varför vill du ha ett barn till när du redan har fyra?
    Exakt. Världen är redan överbefolkad. Du har fyra barn, var glad för dem och nöj dig nu.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-05 17:05:58 följande:
    Exakt. Världen är redan överbefolkad. Du har fyra barn, var glad för dem och nöj dig nu.
    precis!!
  • Anonym

men åh vilka bitterfi**or! haha 

Varför svarar ni ens på inlägget om ni inte har tips eller råd att komma med?
    Jag antar att jag har samma rätt att ha barnlängtan som alla andra, oavsett om jag skulle ha 0 eller 15 ungar ;)

• Anonym
    Anonym skrev 2012-06-05 17:05:58 följande:
    En stor portion humor i att man skriver sådant i "Svårt att få barn"

HAHAHA   det gjorde min dag :))
  • lovegivespower
    Hej!! Vill du ha barn fler barn så är det klart att du har all rätt i världen till det. Det är väll bara att fortsätta försöka. Jag tror inte att MVC gör någonting faktiskt. Eftersom du förmodligen inte är steril direkt så ber dom dig nog bara att fortsätta att försöka på egen hand.
  • Smulan1102

Du frågar ju om du ska lägga ner och när folk svarar ja så säger du att de är bitterfittor. Kanske inte så snällt el genomtänkt svar. Jag tycker också att du ska nöja dig med de du har. :)

• Anonym (Barnlös)

Varför kontaktar ni inte bara en privat fertilitetsklinik?

De har väl inga gränser för hur många barn man får ha för att bli kund hos dem, eller?

• Anonym (Barnlös)
    Anonym (Barnlös) skrev 2012-06-06 10:19:22 följande:
    Varför kontaktar ni inte bara en privat fertilitetsklinik?

De har väl inga gränser för hur många barn man får ha för att bli kund hos dem, eller?
    Tillägg:

Eftersom du är lite äldre så skulle jag, om jag var du, försöka få göra IVF så snabbt som möjligt. Det ökar chanserna att bli gravid, även för de som kan bli gravida "naturligt". Men kan behöva göra det några gånger för att lyckas. Klinikerna säljer ofta 3-pack med rabatt.

Jag utgår från att ni redan har provat allt man kan göra själv, exempel sluta röka, gå ner till normalvikt om man är överviktig, dra ner på eller sluta med alkohol och kaffe, äta div. vitaminer och hälsokostpreparat (står om i andra trådar), mannen äter zinktabletter, använda ägglossningstest, osv osv.
  • Anonym

Kolla upp ditt TSH-värde TS!
    Du kan ha utvecklat hypotyreos....
    Väldigt vanligt och sannolikheten för det ökar med ålder och för varje barn.
    Ring vårdcentralen - begär remiss för blodprovstagning för att kolla TSH pga att du är oförklarligt trött, frusen och dessuom försökt få barn under två år! (Ibland MÅSTE man överdriva en aning för att utan tjafs få ett enkelt och billigt blodprov tyvärr...)

Annars så kan det vara åldern som gör att det dröjer. 

Naturligtvis har du all rätt i världen att försöka få precis så många barn du vill!
    Och samma rätt till hjälp dessutom. Men ev fertilitesbehandling får ni ju betala själva för.
    Bry dig inte om bittre missunnsamma människors kommentarer...
    Deras tid kommer den också!  

• Anonym
    ring gyn och be om en undersökning.
    hoppas ni lyckas få en bebis!!! :) 
Svar på tråden Blir inte gravid!!!